Met geen pen te beschrijven...

nakharry

Forumguru
Ach, sommige 18-jarigen zullen voorzichtig zijn en voor de zekerheid een mentor vragen het nog eens na te lopen. Andere 18-jarigen zullen ten onrechte denken dat ze al geweldige monteurs zijn die dat niet nodig hebben. Met meer ervaren mensen hetzelfde, sommige zijn geweldig goed, anderen zullen het nooit leren, hoe "ervaren" ze ook zijn. Breng je auto weg, dan kun je dus geluk of pech hebben. Bij een goed geleid bedrijf zullen de "rotte appels" niet lang blijven, bij een slecht geleid bedrijf wel.


Dat was ook mijn punt eigenlijk @CharlesTucker. Niks ten nadele van een 18 jarige, maar ik kan mij niet voorstellen dat je lang bij een gerenommeerd bedrijf in dienst zal blijven als je zulk welk levert..
 

EdK

Forumguru
Ach, sommige 18-jarigen zullen voorzichtig zijn en voor de zekerheid een mentor vragen het nog eens na te lopen. Andere 18-jarigen zullen ten onrechte denken dat ze al geweldige monteurs zijn die dat niet nodig hebben.
Hou er rekening mee dat de 18 jarige nooit aansprakelijk is voor het gedane.
Als jij deze boy of girl onder je hoede hebt gekregen dan blijf jij verantwoordelijk voor zijn werk.
Maw of hij/zij wel of niet goed is, als ze een opgegeven job geklaard hebben dan zal je het altijd moeten controleren !!
Al hebben ze de ramen schoongemaakt of de matten schoon gezogen....
 

Desperado

Forumguru
De chef werkplaats is altijd verantwoordelijk. Die moet in principe elke klus controleren. Maar ja....tijdsdruk enzovoort.
 

Desperado

Forumguru
We weten allemaal wel dat er altijd teveel wordt gepland, want er moet geld binnenkomen. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat de planning stampvol zat en dat de "baas" nog even besliste dat die ene klant er nog wel bij kon met zijn grote beurt. Want ja...die klant moet morgen op vakantie met die auto. En die klant kan natuurlijk niet eerder een afspraak maken....
 

prosier

Forumguru
Daarom weer...

Alles zelf, wat zelf te doen is. Afgelopen jaar de remschijven en blokken rondom gedaan. Alles Ate en TRW, zelfs blokken ceramic. 160 euro of 180 kwijt en een middag lekker klussen. Meteen klauwen blauw gemaakt en spacers erop.

Skoda dealer: 920 euro! (incl. een vettig stuur bij ophalen)
 

Tees

Donateur
Met een brander?!? Dat lijkt me toch geen standaard werkwijze? Als het dan toch met geweld moet, zou een haakse slijper toch mijn voorkeur hebben.
 

Ericw

Forumguru
Brander wordt wel vaker gebruikt om een onwillige fuseekogel uit het fuseestuk te halen (hierbij heeft een haakse slijper geen zin), ze kunnen nog wel eens giga vastzitten....:(
 

Tees

Donateur
Oooh, om de kogel uit het fuseestuk te halen, ik dacht aan het doorsnijden van de bevestiging van de kogel aan de draagarm, als die vast zat. Dus niet als snijbranden, maar om de boel te verwarmen. Dank voor de uitleg @Ericw!
 
Bovenaan Onderaan