Met de Caravan opweg?

Ga volgende week naar Frankrijk met onze O2 combi 1.9 TDI (77kW) en de Caravan van 1200 Kg.
Mijn eerste ervaring met de bovenstaande combinatie is de heuvel thv van Vliegveld Beek vanuit Maastricht richting Eindhoven is zeer goed (100 Km/uur in 4).

Reed voorheen een O1 combi 1.6 benzine maar die ben ik snel vergeten, wat een power heeft zo'n TDI.

Maar hoe is jullie ervaring in bijvoorbeeld Frankrijk en Belgie (bv vanuit Luik => Luxemburg 5% klim)

Volgende de site caravantrekker.nl is er weinig verschil in prestatie tussen een 1.6 benzine en een 1.9 TDI echter mijn eerste ervaring is een wereld van verschil.

Ik ben benieuwd.
 

RSTDI

Actief lid
Gewoon geweldig dit jaar met onze touran 103 kw en 1350kg detleffs, de autobahn naar de gotthard van af Italie naar boven, gewoon in de 5 strak 100km/h en gas over. Ik hoop dat mijn nieuwe octavia dezelfde prestatie kan neer zetten. Maar dat denk ik wel. /forum/images/graemlins/smile.gif
 

blacktdi

Actief lid
Ben net terug uit frankrijk met mijn golf tdi 160 pk en 380nm. Elke keer dat ik met deze combinatie rij verbaas ik me weer over de enorme trekkracht van de TDI. Caravan weegt beladen ongeveer 1400 kg en met vier personen met bagage en dakkoffer op de auto is geen heuvel te stijl. Gemiddeld verbruik 11.5 liter per honderd kilometer maar dan wel snelheden tussen de 100 en 120 km/uur. Nee echt, om iets te trekken is een TDI het beste. Weet zeker dat mijn skoda 2.0TDI combi die besteld is het net zo goed doet.
 

higgy

Forumguru
@Blacktdi: helemaal met je eens. Reed tot voor kort met veel plezier een 110 pk HDI (Xantia) en ben nu overgestapt op een Octavia 1.6MPi. Zakenbak, vandaar. Niks mis mee, heerlijk rustige auto, maar dat onbehoorlijke koppel van de HDI mis ik wel.
Volgende Octavia moet maar een 2.0 TDI DSG worden... /forum/images/graemlins/cool.gif
 
Net terug uit Frankrijk en Duitsland met de 77kW TDI. In één woord geweldig ! Gemiddeld 1 op 13,8 gereden met een 1300 Kg Caravan en een fikse dakkoffer.
 
Net terug uit Frankrijk en idd het rijden met de caravan is een feest, wel een saai feest met 105 km/u op de cruisecontrol is het maar een enkele keer terug naar 4.

Verbruik 9,8 ltr/100km op de heen weg & 9,4 ltr/100km op de terug weg.

Bij regen grijpt wel regelmatig de ASR in bij het optrekken op de slechte wegen in de franse steden (met de 1200kg zware caravan)

Verder af en toe een irritante dreun/bron hoorbaar bij 2000 toeren in de derde versnelling en tevens verlies van trekkracht, gas los en opnieuw gas erop was voldoende om het op te lossen.

Verder TOP
 

octofreak

Actief lid
Ga volgende week zo'n 300 km heen afleggen en als het goed is 3 weken later weer 300 km terug. Ben benieuwd met een 2.0TDI en 1350 Kg. Heb al paar kleine afstanden gereden maar de 2.0TDI trekt op alsof het allemaal niets uit maakt. Het duurt alleen net even wat langer....
 
Bovenaan Onderaan