Merkbaar stuurprobleem snelweg

Marinus1102

Nieuw lid
Hallo, ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een skoda fabia iii uit 2016 1.2 tsi style business keyless panodak 165000km op de teller, na een tijdje rijden merkte ik op rechte stukken op de snelweg dat ik constant aan het corrigeren ben, het stuur maakt hierbij voelbare kleine klikjes alsof je vertanding voelt je moet net wat extra kracht toevoegen om over die vertanding heen te gaan om recht te blijven rijden maar elk klikje die je maakt wijkt de auto heel subtiel uit naar links of rechts waardoor je dus eigelijk nooit rechtuit kan rijden zonder constant te corrigeren, best irritant en dit lijkt me niet goed, wat kan dit zijn en zijn er meerdere fabia iii rijders met hetzelfde euvel? Gelukkig heb ik 3 maanden garantie dus het komt goed maar ik baal er wel van natuurlijk, maar goed beter nu dan na de garantie periode

Mvg Marinus 4A53483B-1773-49C0-948F-314A79FDED91.jpeg
 

Tees

Donateur
Klinkt als een probleem in het stuurhuis, evt iets in de stuurbekrachtiging. Vooral dat eerste kan wel eens een dure reparatie worden, hopelijk doet de verkopende partij niet al te moeilijk. Want zeker bij autos geldt helaas: garantie hebben is één ding, garantie krijgen een tweede...
 
We hebben ook een Fabia III uit 2016. Deze Fabia had exact dezelfde klachten. Dit speelde echter enkele jaren geleden. Het stuurhuis is destijds onder garantie vervangen.
 

Marinus1102

Nieuw lid
Oké hartelijk dank voor uw antwoord, bij welke km stand ondervonden jullie dit probleem ongeveer?

De auto komt uit een goed aangeschreven garage dus qua garantie zal het goed moeten zitten, we zijn op vakantie met de auto en heb ook gelijk een melding bij de garage gemaakt.

Ze hebben al wat werk onder garantie want de deur rubbers ware kapot en gescheurd binnen en buiten, bekent kwaaltje ook misschien?

Mvg Marinus
 
De auto zal toen een jaar of drie geweest zijn (km-stand circa 20.000 km). We hadden een verlengde garantie afgesloten waardoor de garantie tot 4 jaar verlengd was.
 

Stefanvk

Nieuw lid
komt door een te sterke stuurbekrachtiging(reageert te heftig) via vagcom stuurbekrachtiging op dynamisch te zetten is het een stuk minder
 

hemi24

Forumguru
Ik zou eerst bij de Skoda dealer navragen of er een terugroepactie open staat.
Klinkt hetzelfde wat ik jaren terug met een Golf heb gehad, bleek dat het stuurhuis vervangen moest worden.
Hiervoor was een soort stille terugroepactie; alleen wagens waarbij het probleem vanuit de berijder gemeld werd kregen vervangende componenten.
Maar dan moet de dealer wel even specifiek op het model en de klacht zoeken, dergelijke terugroepacties komen ook niet automatisch naar voren in het systeem.
 

ronald_j

Actief lid
Ik merk hetzelfde. Hoe kom ik erachter hoe de stuurbekrachtiging ingesteld is? Kan een dealer dit uitlezen? Als bij mij ook het stuurhuis vervangen zou moeten worden, wanneer zou dit nog onder garantie vallen? De auto is van 2018.
 
Bovenaan Onderaan