Mercedes-Benz A180

Cordoba

Forumguru
Ik heb me nooit in Mercedes modellen verdiept (te veel poeha en geen value for money), maar ben wel verrast dat de A180 van binnen krapper is dan een V40.
 

Michel

Forumguru
Bij ons rijdt in de buurt regelmatig een A-serie rond, waarbij de berijder het onzalige idee heeft gehad om hieronder een sportuitlaat systeem te plaatsen (waarschijnlijk wel origineel) van Mercedes, waardoor je altijd kunt genieten van stationaire gebrom dat behoorlijk doordringend is. Leuk voor op het circuit, maar eigenlijk niet voor de openbare weg. Eigenlijk wel redelijk asociaal.

Vanmiddag stond ik voor een aantal stoplichten achter deze gemotoriseerde brombeer. Met enige ergernis zette ik de radio in mijn auto maar wat harder om de zeurderige gedreun te overstemmen. Ik nam uit nieuwsgierigheid even een app ter hand om te bepalen met welke uitvoering ik hier te maken had, want dit moest toch wel een bijzondere en exclusieve uitvoering met veel pk’s zijn.

Ik kon een glimlach niet onderdrukken: al ronkend stond hier voor mij in dezelfde file een dikke Mercedes A180d met welgeteld 109 trappelende paardjes....

Het zegt wel weer iets over het volk dat in dit soort voertuigen rijdt: het lijkt meer dan het is. Daarmee valt de A-serie voor mij in het rijtje “ideaal voor de omhooggevallen pauper”.
 

koreaan

Forumguru
Die motortjes zijn niet erg vlot, heb het idee dat mijn 1.4 tsi in mijn Blue GT minstens zo snel is.

Bestuurders zie ik vaak achter het stuur zitten alsof ze een c63 AMG hebben;)
 

hemi24

Forumguru
Vanmiddag stond ik voor een aantal stoplichten achter deze gemotoriseerde brombeer. Met enige ergernis zette ik de radio in mijn auto maar wat harder om de zeurderige gedreun te overstemmen. Ik nam uit nieuwsgierigheid even een app ter hand om te bepalen met welke uitvoering ik hier te maken had, want dit moest toch wel een bijzondere en exclusieve uitvoering met veel pk’s zijn.

Ik kon een glimlach niet onderdrukken: al ronkend stond hier voor mij in dezelfde file een dikke Mercedes A180d met welgeteld 109 trappelende paardjes....

Toch knap dat je uit een 1461cc metend diesel-blokje van Renault een diepe brom weet te toveren..!
 

Michel

Forumguru
Iets zegt me dat dat dat ding met een soort sound generator is uitgerust om die herrie te kunnen produceren. Ik kan me niet voorstellen dat je dit geluid simpel door een dieselmotor kunt laten maken.

Kortom, nep. En eigenlijk ook wel wat triest...
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
€1000,- voor een beetje geluid, kun je net zo goed andere uitlaat laten plaatsen denk ik.
Wel iets voor de petjes generatie, maar die doen het vaak met knutseluitlaten volgens mij.
 
Bovenaan Onderaan