Meningen gevraagd omtrent nieuwe velgen

yves1966

Forumguru
Ik zou graag wat meningen hebben omtrent de aanschaf van nieuwe velgen in de winter (17") voor mijn nieuwe SC3 straks. Hieronder mijn voorlopige selectie:
2zduon5.jpg
[/IMG]
2zduon5.jpg

rlm877.jpg

6rn0hx.jpg

1i1rt1.jpg

11vlbep.jpg

14ui5ae.jpg
14ui5ae.jpg
[/IMG]
14ui5ae.jpg
[/IMG]
14ui5ae.jpg
[/IMG]
14ui5ae.jpg

De bovenste - Advanti - lijken wel leuk :pieker:

Laatst bewerkt:

error404

Senior Member
Ik was afgelopen week bij de bandenboer om mijn wintervelgen erop te laten zetten, vergelijkbaar met de 1e.
De bandenmeneer zei dat je in de winter geen gepolijste velgen moet doen omdat dat dan erg lelijk wordt.
Nu waren dit al 2e handse voor een klein prijsje dus ze er toch maar onder laten zetten maar in jouw geval zou ik er dus niet voor kiezen om ze nieuw te kopen. Ik vind de laatste 2 de mooiste die turbine velgen.

yves1966

Forumguru
De voorlaatste gaan richting STRATOS van skoda, dus die staan zeker ook in de top3.
Denk dat van kwaliteit de Borbet de beste zijn.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Veel (alle?) van deze velgen zijn niet geschikt voor sneeuwkettingen, vanwege een ET die te ver van de 41 af zit, of de breedte van de velg. Skoda zelf staat alleen sneeuwkettingen toe op 6.5Jx17 met ET41, maar op sommige after-market velgen van 7J mag het ook nog. Op een 7.5J velg (eigenlijk sowieso te breed voor een 215 band) kunnen sneeuwkettingen zeker niet.
Vanwege deze materie kun je je velgen beter op de Duitse websites (bijv. Reifen-vor-ort.de) uitzoeken, omdat daar de velgen specifiek voor een autotype worden goedgekeurd en worden voorzien van een bijbehorend document (ABE, oftewel Algemeine BeriebsErlaubnis) waarin precies wordt beschreven bij welke band/velg combi op welke auto je nu wel of geen sneeuwkettingen mag monteren, wat de draaglast is van de velg en welke bouten je precies moet gebruiken.
De Duitsers hebben dat gewoon veel beter geregeld. Ik heb het idee dat er door veel velgenboeren in NL maar wat wordt aangerommeld.

Jasper-RS

Forumguru
Wat error404 ook zegt, neem geen gepolijste velgen voor de winter. Bij de kleinste beschadiging kan er vocht en pekel onder de blanke lak komen met dit tot gevolg ImageUploadedByTapatalk1448564987.596755.jpg

yves1966

Forumguru
Twijfel tussen 3 en 5. Model 3 is Borbet, 5 is SWH, weet iemand wat de beste kwaliteit is? Borbet is wel TUV gekeurd, wat dat ook mag betekenen.

Spierings

Forumguru
Twijfel tussen 3 en 5. Model 3 is Borbet, 5 is SWH, weet iemand wat de beste kwaliteit is? Borbet is wel TUV gekeurd, wat dat ook mag betekenen.
Borbet is gewoon een goed merk, swf heb ik mijn twijfels over... Maken veelal imitatie velgen en worden uitsluitend bij online velgen verkocht..

Er wordt zoveel rommel gemaakt, kies op zijn minst een merk wat bekender is... Er zijn genoeg filmpjes welke van goedkope en imitatie velgen welke zeer snel kapot gaan..

Laatst bewerkt:

Giant

Forumguru
Ik zou graag wat meningen hebben omtrent de aanschaf van nieuwe velgen in de winter (17") voor mijn nieuwe SC3 straks. Hieronder mijn voorlopige selectie:

@yves1966 Zie ook in het topic 'Wie heeft er een superb III besteld' de posts #1425 en #1436. Op een zwarte Superb 3 komen overwegend zwarte velgen heel mooi uit. En het model dat je daar ziet is verkrijgbaar met alle door Skoda voorgeschreven maten, inclusief de correcte ET waarde. En ze bevallen mij prima.

Bovenaan Onderaan