Mening over 2019 Skoda Superb 1.5 TSI DSG

rbbtn

Nieuw lid
Hallo allemaal, gezien ik zelf tot op heen nog een Skoda-leek ben graag jullie mening over de mogelijke aankoop van een Skoda Superb Combi 1.5 TSI DGS uit 2019.
Daar ikzelf de 2m aantik en de kinderen er ook niet kleiner op worden is onze Mercedes C180 stilaan te klein aan het worden. Op het werk kan ik met diverse Skoda wagens rijden en ben ik toch zeer te spreken over de Superb.
Vrijwel al onze verplaatsingen zijn < 15km dus vandaar dat ik uit aan het kijken ben naar een benzine. Ik heb al enkele wagens op het oog maar vroeg me af het een goede keuze zou zijn om een benzine van 5j oud met net geen 100.000km te kopen. Ik wil er toch een jaar of 8 (ongeveer 15000 km/jaar) mee kunnen doen nog. Onderhoud en onverwachte kosten zijn altijd te verwachten natuurlijk maar omdat ik altijd diesel heb gereden vroeg ik me af of deze motor (1.5 TSI) de toch wel grote auto goed de baas kan?

Een Superb Combi 1.4 TSI iV DSG Style uit 2020 met eveneens 100.000km op de teller behoort ook tot op de opties budgetgewijs...is dit nog een aanrader? Is de batterij nog goed genoeg na 4 jaar en zoveel km's?

Alvast bedankt, Rob.

 

leon-cupra

Forumguru
1.5 is meer dan voldoende voor een Superb. Hebben de 1.5 in een Passat. Vlot genoeg. Alleen, met de 1.5 heb je niet het gevoel heel vlot te zijn, tot je op de teller kijkt. Hiervoor reden we een superb 1.6tdi. Voelde “krachtiger” aan maar was uiteraard een stuk minder vlot.
 

Coled

Senior Member
Zeg je Superb, zeg je ruimte. Ik zit zelf altijd erg ver naar achter met de stoel en dan heb ik achter nog zo'n 25 a 30cm beenruimte.
Met de 1.5 motor kun je ook weinig verkeerd doen want deze heeft zich al wel bewezen in de Vag wereld.
Over de iV kan ik helaas niet mee praten maar ik zou me om de accu na 4 jaar/100.000km nog geen zorgen maken. Zeker voor stukken van +- 15/25km kun je met een iV wel erg zuinig rijden.

Ben benieuwd wat je keus wordt!
 
Ik zou met veel kleine stukjes rijden, toch echt kijken naar de iV. Zelf sinds een klein weekje eigenaar van een Superb iV uit 2020, maar dat rijdt toch echt wel geweldig!
 

Chrisjemol

Forumguru
1.5 is sterk zat. Zit hier in de octavia gekoppeld aan een dsg en is sterk genoeg
Als je hem laat chippen ga je richting de 200pk
 
Bovenaan Onderaan