Memory Functie

wimvroon

Nieuw lid
Is er op het enyaq info systeem geen memoryfunctie, die de laatste instelling voor bijvoorbeeld lane assist, rij modus e.d bewaart? Nu wordt altijd opgestart met default modus, bv lane assist is altijd geactiveerd.
 

Peter vd Peer

Nieuw lid
JeSko e.a.
Dit lijkt een mooie oplossing: Bij 1:10 wordt in het filmpje gesproken over het “activeren van de memory-functie….”
Maar heeft iemand enig idee wat dat is en hoe je dat doet?
 

Jdbigg

Senior Member
Specifiek over de lane assist: daar klagen zowat alle Enyaq rijders al anderhalf jaar over. Die mag (is mij verteld) volgens Europese regelgeving niet permanent worden uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
@Peter vd Peer vraagt dan ook niet om uitschakeling maar om het onthouden van de laatste instelling (wat praktisch gezien op hetzelfde neerkomt, maar softwarematig anders is). Lijkt me dan ook niet dat dit een foutmelding oplevert, en dit is voor de Lane Assist idd al mogelijk op t MEB platform, zoals hier te lezen:

 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Strikt genomen geen optie die aangeboden wordt door Skoda, maar tis wel in de software ingebouwd om het mogelijk te maken. Das altijd een beetje de discussie over VCDS aanpassingen.
 

Ron-OC

Senior Member
De nieuwe Enyaq van mijn vrouw is al gebouwd, staat op een trein of is gelost bij Pon inmiddels. Ik weet nu al dat het iedere keer handmatig uit moeten zetten van de lane assist gaat irriteren na één week. Ik heb zelf een Mii electric en daar wil ik ook wat software laten aanpassen. De Seat staat altijd weer op 22 graden en A-C aan. Ook daar moet ik iedere keer de land assist uitzetten. Er zijn adressen waar ik het kan laten aanpassen, dan onthoudt hij de laatste stand. Maar omdat ik dadelijk twee auto’s met de OBD zelf kan aanpassen overweeg ik dit aan te schaffen OBDeleven. Dan kan ik het zelf doen en wellicht komen er in de toekomst nog opties bij om bijv. range aan te passen.

Gr Ron
 
Bovenaan Onderaan