melding 'welkom bij Skoda Connect'

Hoi allemaal,
Elke keer als ik mijn Kodiaq start krijg ik een melding in mijn scherm (middenconsole) 'Welkom bij Skoda Connect' en dan iets over de bestuurder. Ik moet die melding dan steeds weer wegklikken. Best irritant. Weet iemand hoe ik die melding niet meer krijg?

Dank alvast, Fabian
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Je moet op OK klikken? Als dat de enige handeling is wen er dan maar aan. Hij is niet te omzeilen.
Heeft ermee te maken dat je meerdere gebruikersprofielen kunt aanmaken in je auto en deze altijd even moet bevestigen.
 
Ja, precies dat. Irritant dat als ik met mijn sleutel in stap de auto daarom vraagt. Mijn vrouw heeft haar eigen sleutel.... als het zo is dan is het maar zo.
 

Rallye

Forumguru
In de middenconsole? Op je scherm bedoel je?

Hebben jij en je echtgenote geen eigen account?
 
In de middenconsole? Op je scherm bedoel je?

Hebben jij en je echtgenote geen eigen account?
Jep, op het middenscherm. Ik heb 1 account, want 1 auto dacht ik. Ik heb wel 3 persoonlijke sleutels. Srand van stoel en spiegels gekoppeld aan de sleutel.
 

EdK

Forumguru
Ook niet als je gaat rijden ?
Bij mij verdwijnt die melding namelijk wel na tijdje als je OK negeert...
(Fab 4)
 

Rallye

Forumguru
@Fabian77 Het is een beetje afhankelijk van de uitrusting van je auto wat er allemaal per gebruiker verschilt, dus is het ook de vraag hoe waardevol het hebben van meerdere gebruikersaccounts is. Maar bij VW (bij Skoda weet ik het niet) worden de accounts “gebruikers” genoemd - dan lijkt “1 account, want 1 auto” niet het uitgangspunt geweest te zijn. De verschillende accounts worden aan de laatst gebruikte sleutel herkend.

Het is ook de vraag of meerdere accounts jouw probleem oplossen, maar dat zou kunnen.
 

Canon-Eye

Forumguru
De verschillende accounts worden aan de laatst gebruikte sleutel herkend.
Alweer iets om bij een eventuele volgende auto op te letten...
Ik weet namelijk niet of ik die profielkeuze door sleutelherkenning nou zo handig zou vinden, want als mijn vrouw en ik samen op weg gaan, hebben we altijd allebei de eigen Kessy-sleutel in broekzak c.q. handtas zitten. En zij stapt meestal eerst in, dus haar sleutel is ook het eerste "binnen". Daarna stap ik pas in om weg te rijden. Welk van de twee profielen wordt dan gekozen?
 

dirkie996

Forumguru
Als ik me niet vergis, wordt de eerste sleutel, die instapt, herkend, en alles wordt op dat profiel ingesteld. Maar op 't scherm komt er ook soms , die naam van de gebruiker van desbetreffende sleutel en alsook de keuze voor 'n andere gebruiker. Als je dan op andere gebruiker drukt, komt de bestuurders keuze erop en kan je kiezen.
 

EdK

Forumguru
Maar op 't scherm komt er ook soms , die naam van de gebruiker van desbetreffende sleutel en alsook de keuze voor 'n andere gebruiker. Als je dan op andere gebruiker drukt, komt de bestuurders keuze erop en kan je kiezen.
Klopt en negeer je dit scherm(en) en drukt dus nergens op dan verdwijnt die tekst(en) binnen de minuut en krijg je je laatst gebruikte scherm weer te zien.
Althans zo is het bij de Fab 4 !
En nu weet ik niet zeker, maar kan wel eens een keuze (vinkje of niet) ergens diep in de instellingen zijn......
 
Alweer iets om bij een eventuele volgende auto op te letten...
Ik weet namelijk niet of ik die profielkeuze door sleutelherkenning nou zo handig zou vinden, want als mijn vrouw en ik samen op weg gaan, hebben we altijd allebei de eigen Kessy-sleutel in broekzak c.q. handtas zitten. En zij stapt meestal eerst in, dus haar sleutel is ook het eerste "binnen". Daarna stap ik pas in om weg te rijden. Welk van de twee profielen wordt dan gekozen?
Poeh, goede vraag. Ik denk nu de sleutel die de auto ontgrendeld. Als jouw vrouw aan de bijrijderskant gaat zitten en jij stapt later in dan zullen jouw instellingen niet automatisch ingesteld worden.
 
Klopt en negeer je dit scherm(en) en drukt dus nergens op dan verdwijnt die tekst(en) binnen de minuut en krijg je je laatst gebruikte scherm weer te zien.
Althans zo is het bij de Fab 4 !
En nu weet ik niet zeker, maar kan wel eens een keuze (vinkje of niet) ergens diep in de instellingen zijn......
Ik moer eerlijk toegeven dat ik nog niet langer dan 5 minuten met die meldign heb rondgereden. Misschien dat bij langer negeren de melding verdwijnt maar ik denk het niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als jouw vrouw aan de bijrijderskant gaat zitten en jij stapt later in dan zullen jouw instellingen niet automatisch ingesteld worden.
Dan is het maar goed dat ik geen elektrisch verstelbare stoelen heb die zich automatisch instellen volgens het profiel.
Ik zou niet eens in kunnen stappen... :bloos:
't Heeft ook een hele tijd geduurd voordat ze de gewoonte had aangenomen om de stoel altijd achteruit te zetten voordat ze uitstapt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb zo mijn twijfels of het systeem wel zo verfijnd is: het zal ervan afhhangen waar de sensor zit die de aanwezigheid detecteert van de sleutel waarmee gestart wordt.
Die handtas met (in dat geval) de bijrijderssleutel staat standaard tegen de middenconsole, dat kon weleens dichterbij zijn dan de sleutel in mijn linker broekzak...
Maar goed, strikt genomen dwalen we af.
 

Rallye

Forumguru
Nog eentje dan: volgens mij zit er bij mijn Golf aan elke zijkant en aan de achterzijde een sensor.
 
Bovenaan Onderaan