Columbus Melding "systeem wordt gestart"

Gem

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ik heb een skoda met een Columbus RNS 510, type 1ZO 035 680 A HW:05 SW:1024 en sinds een tijdje geeft hij aan"systeem wordt gestart". Display van de radio komt wel in beeld, display van de media niet. Navigatie vraagt naar de navigatie DVD (kaart staat op de harde schijf. Wie kan mij hierbij helpen.

Zou het een oplossing zijn om het systeem te updaten naar een nieuwe versie ? En welke firmware kan ik het beste gebruiken en is er een handleiding van hoe en wat.
 

Gem

Nieuw lid
Rallye bedankt voor je reactie. Maar ik heb het systeem gereset middels de Eject , i knop en setupknop gelijk in te drukken wachten tot het systeem herstart en hij werkt weer.
 

Gem

Nieuw lid
Octaviaapeldoorn, je kon wel eens gelijk hebben , vanmorgen weer het hetzelfde probleem :(. Unit valt niet meer onder garantie. Zou ik het nog kunnen proberen met een recovery cd ?
 

Gem

Nieuw lid
Vanavond nog een x gereset, via setup eject en i-knop. Kreeg nu witte knoppen te zien en geen geluid, wel zenders in beeld. Sta nu helemaal maal met de rug tegen de muur, help me. :(
 

Michelv.

Forumguru
Als laatste redmiddel kan je misschien inderdaad je firmware proberen te updaten. Baad het niet schaad het niet.
 

Gem

Nieuw lid
Michelv. Dat is idd het laatste redmiddel, maar welke firmware kan ik het beste gebruiken en hoe kom ik aan deze deze firmware, ik heb wel gelezen via my gti maar is wat ingewikkeld voor mij.
 

Michelv.

Forumguru
Vanaf zo'n oude FW zou ik het zo ook niet weten, moet in wat stappen gebeuren en niet in 1x de nieuwste FW erop zetten. Er zijn er hier op het forum een aantal die het vanaf zo'n oude hebben gedaan, ff kijken of die hier ook nog reageren.

FW's zijn van het net af te plukken, ik kom uit Enkhuizen, weet niet of je toevallig in de buurt woont?
 

Gem

Nieuw lid
Helaas niet kom uit Rijssen. Maar ik kan wel een lege cd toesturen of dat iemand via wetransfer het bestand kan toesturen.
 

Michelv.

Forumguru
De Laagste FW voor de Columbus die ik heb is de 3800, moet je even nazoeken of je die gebruiken kunt ivm je oude Columbus.
 

Gem

Nieuw lid
Volgens mij moet ik een stap er tussen hebben 2680 of zoiets. Daarna kan ik eventueel die van jou wel gebruiken :-). Misschien dat iemand deze topic nog leest.
 

Joske

Forumguru
laat ik dit dan maar dagelijks een schopje geven totdat de persoon die jou kan helpen dit toevallig leest ;)
 

Gem

Nieuw lid
Gisteravond een firmware 2760 op het systeem gezet en en alles ging perfect met updaten, laatste kaarten er op gezet. Geluid was weer terug. Maar vanmorgen weer hetzelfde probleem 'systeem wordt gestart' en vroeg weer naar de navigatie dvd :(.
En media kon niet gestart worden alleen de venster van radio komt in beeld.
 

Michelv.

Forumguru
Je zou ook nog even bij Emiel van Ham kunnen informeren wat voor opties er nog voor je zijn, die doet ook veel met RNS'en
 
Bovenaan Onderaan