Melding bochtenverlichting werkt niet

Sinds een tijdje krijg ik de melding "bochtenverlichting werkt niet instructieboekje!". Inmiddels bij iedere rit krijg ik de melding en bijbehorende 'piep' meermaals. De bochtenverlichting werkt echter prima, dus om de een of andere reden 'denkt' hij dat het niet werkt. Sinds 2 dagen komt daar af en toe de melding bij over de dagrijverlichting rechts. Ook die lamp werkt prima.
Het oranje waarschuwingslampje gaat regelmatig spontaan tijdens het rijden uit en na de melding weer aan.
De unit er al eens uitgehaald en wat contactspray op de connectoren gesprayd. verder reikt mijn kennis niet. Ik ga uit van een draadbreukje ergens.
Iemand een andere theorie of oplossing?
Bvd!

Peter.
 

Tanny

Nieuw lid
Ik hab ook eens de melding "bochtenverlichting werkt niet...' ondervonden. Het betrof het AFS systeem dat niet (goed) werkte. Dus niet de bochtverlichting middels de mistlamp (die werkte wel) maar de 'meedraaiende xenons dimlichten", het AFS dat niet goed werkte. Dimlichten gaan dan aan maar blijven in de laagste stand staan nadat je het contact aanzet, wanneer buiten voldoende donker is én lichtschakelaar op AUTO staat. Wanneer AFS goed werkt zal de lichtbundel naar buiten/boven/onder richten ( calibratie) nadat je het contact aanzet, alvorens zich de lichtbundel de juiste stand inneemt.
Stekker van de AFS module had ik losgehaald en de contacten ervan gereinigd. Melding kwam niet neer en AFS werkte weer.

Daarnaast kan de meding van kapotte verlichting (oranje kampje) onterecht optreden bij een zwakke accu.
Probeer eens na enkele minuten rijden, het contact uit te doen en direct weer te starten (accu is dan nog voldoende geladen), of het oranje lampje (kapotte verlichting) uit blijft.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan