Melden ongeval/pech/rijbaan afsluiting

Afgelopen week reed ik op een binnenweg in Utrecht en kreeg ik een melding dat er een noodhulp voertuig nabij was. Bij het indrukken van “meer info” kreeg ik spontaan een scherm waar zaken die je als waarschuwing ziet op het navigatiesysteem kunnen worden ingegeven; auto met pech, gevaarlijke situatie ed.
Ik kan echter nergens in het navigatiesysteem vinden waar ik deze pagina kan oproepen zodat ik zelf ook een melding door kan geven. Weet iemand achter welke knop/optie dit scherm zit?

EdK

Forumguru
Was dit met de VAG navi ?
Ken het wel van FM en dat is een signaal wat van de hulpdiensten zelf komt.
Maw kun je niet zelf melden.......
Net als dat je met FM in je scherm de kleur van de verkeerslichten kunt zien als je bv voor rood staat.
Niet bij alle verkeerslichten maar lijken er wel steeds meer te worden

Ik heb dat ook wel eens gehad met de VAG navi. Kreeg een melding dat er hulpdiensten aan kwamen maar dat klipte niet echt. FM gaf niks aan en hoordebook geen hulpdiensten (dak was open).
De verkeersmeldingen kloppen ook niet altijd. 3 weken voor dijkafsluiting gaf de navi aan dat ik een andere route moest nemen.

MarcoO2

Forumguru
Dat zijn toch meldingen die in bijzondere gevallen vanuit de hulpdiensten gepusht worden? Net zoals bij spookrijders e.d.?

Patron

Forumguru
Dat zit in de traffication app die je een jaar gratis krijgt. Ik kreeg ook die melding over hulpdiensten gisteren uit het niets.

hemi24

Forumguru
Is dat niet de ondersteuning van Skoda voor bejaarden en (audio)visueel beperkten…?!? ;)

Als het net zo goed werkt als de melding van Waze (Google) over hulpdiensten, komt deze standaard 5 minuten té laat…

Bovenaan Onderaan