Ik heb op dit forum inmiddels meerdere verhalen gelezen over problemen met de mechatronic, waarbij de auto in noodloop raakt. In een ander topic las ik dat dit bij flink wat mensen is gebeurd tijdens hun vakantie in het buitenland, waarna de auto daar moest achterblijven en later opgehaald moest worden. Zo’n situatie wil ik koste wat kost voorkomen (als het in Nederland gebeurt, zou ik het minder erg vinden).
Daarom zit ik met het volgende idee in mijn hoofd — ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden (of dit zou kunnen bv):
Mijn auto is een Kodiaq, eerste generatie uit 2024, en valt nog drie jaar onder garantie. Dit betreft mijn eigen auto (geen lease) welke ik nog heel lang hoop te rijden.
Zou het mogelijk zijn om nu al bij de dealer een losse mechatronic-unit te bestellen, specifiek voor mijn auto (op eigen kosten). Deze zou ik dan in de auto bewaren, hopelijk past hij achterin, bij de ruimte voor de hoedenplank op te bergen of het reservewiel.
Mocht ik dan pech krijgen in het buitenland, dan hoeft de lokale dealer daar geen onderdeel meer te bestellen, wat mogelijk veel tijd scheelt. In de verhalen die ik heb gelezen, duurde reparatie soms meer dan twee weken vanwege levertijd van de mechatronic.
Als de storing zich binnen de garantieperiode voordoet, hoop ik in overleg met mijn dealer de eerder betaalde mechatronic terug vergoed te krijgen (tegen inlevering van de factuur).
Mocht het buiten de garantie gebeuren bij een lage kilometerstand, dan ben ik benieuwd wat de uitkomst is van dit topic. En als het pas na 100.000 km gebeurt en de garantie verlopen is, ben ik in elk geval blij dat ik deze voorzorgsmaatregel heb genomen.
Daarom zit ik met het volgende idee in mijn hoofd — ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden (of dit zou kunnen bv):
Mijn auto is een Kodiaq, eerste generatie uit 2024, en valt nog drie jaar onder garantie. Dit betreft mijn eigen auto (geen lease) welke ik nog heel lang hoop te rijden.
Zou het mogelijk zijn om nu al bij de dealer een losse mechatronic-unit te bestellen, specifiek voor mijn auto (op eigen kosten). Deze zou ik dan in de auto bewaren, hopelijk past hij achterin, bij de ruimte voor de hoedenplank op te bergen of het reservewiel.
Mocht ik dan pech krijgen in het buitenland, dan hoeft de lokale dealer daar geen onderdeel meer te bestellen, wat mogelijk veel tijd scheelt. In de verhalen die ik heb gelezen, duurde reparatie soms meer dan twee weken vanwege levertijd van de mechatronic.
Als de storing zich binnen de garantieperiode voordoet, hoop ik in overleg met mijn dealer de eerder betaalde mechatronic terug vergoed te krijgen (tegen inlevering van de factuur).
Mocht het buiten de garantie gebeuren bij een lage kilometerstand, dan ben ik benieuwd wat de uitkomst is van dit topic. En als het pas na 100.000 km gebeurt en de garantie verlopen is, ben ik in elk geval blij dat ik deze voorzorgsmaatregel heb genomen.