Meevaller of tegenvaller

Erwin

Lid
De dealer belde vanmiddag dat mijn Yeti was afgeleverd, dit ook tot grote verbazing van de dealer. Deze had hem ook nog niet verwacht.

De aflevering stond eigenlijk voor Januari 2011.
Inruil van mijn huidige auto is daar ook op gebasseerd. Dealer laat mijn de keuze: Volgende week afleveren of in Januari.

mmmmm......:icon_smile_question
 

RogerS

Forumguru
Onderhandelen over de prijs van je inruiler!

Als de dealer dat niet wil, kun je misschien proberen om de auto particulier te verkopen wetende dat je een nieuwe auto "achter de hand" hebt die binnen een week afgeleverd kan worden... Uiteraard dan ook nog onderhandelen over een eventuele extra korting.

De dealer heeft er ook een financieel belang bij dat de auto zo snel mogelijk wordt verkocht.
 

Constant

Erelid
Als je inruiler ineens een technisch probleem krijgt, dan verlies je er weer op. Ik zou nu inruilen.
 

NielsW

Lid
In januari worden alle skoda's 2 tot 5% duurder. Zit dit al in je rekening verwerkt of niet? Als dat er wel inzit zou ik die korting nog terugeisen!
 

EdK

Forumguru
Ik zou hem zeker meteen laten inpakken en meenemen.
Maar zeker even over de prijs praten van de inlever wagen.
Want in mijn onderhandelingen begon men ook over in januari leveren en wardoor de inruilprijs lager zou uitvallen.
Maar werd ook weer gezegd dat in november leveren na 2 maanden de wagen wel een jaar oud zou wezen.
Wel dat laatste heb ik tegengesproken door te vragen of hij we lagere school had gehad .
Uiteraard een verbolgen antwoord van hoezo ? wel toen heb ik hem uitgelegd dat een jaar uit 12 maanden bestond en niet uit 2.

En dat hedentendagen een auto getaxeerd behord te worden op Km stand en staat van wagen en werkelijke leeftijd uitgedrukt in maanden.
Wel na wikken en wegen moest hij me gelijk geven dat je inderdaad het zo zou moeten bekijken.
En vertelde met lachend gezicht dat hij wel degelijk lagere school had gehad.

Maar samengevat moet je dus door de wagen ( als je dat wil ) te nemen degelijk wat aan de prijs kunnen doen !
 

Erkens

Lid
Er is natuurlijk een verschil of de auto uit 2011 komt of 2010. Zeker als je hem over een paar jaar wilt verkopen dan krijg je voor de 2011 versie iets meer terug dan 2010, ook al scheelt het maar een paar dagen ;)

Zelfde principe als prijzen die op 95 cent eindigen, dat lijkt goedkoper, maar dat is het niet.

Overigens zou ik hem ook direct meenemen.
 

EdK

Forumguru
Dat verschil tuusen 2010 en 2011, ik denk dat elke dealer dit probeert om de inruilprijs te drukken.
En het ligt geheel aan jezelf of je dit toestaat ! Bij mijn fabia die ook van november was en ik inruilde op me RR probeerde ze het ook.
En toen heb ik te kennen gegeven dat ze met dat soort nonsens bij mij niet moeten aankomen.
En wel ?? prima er zijn nog genoeg andere dealers die wel op normale wijze zaken willen doen !
En heb toen ook een voor mij acceptabele prijs gekregen.

maar gewoon af laten leveren en lekker gaan genieten. Je houdt het niet vol tot januari als je weet dat hij onder handbereik is.
Hoop dat mijn dealer me ook morgen belt met zo'n mededeling.
Ohwww wat zou ik een vreugde dans maken ................
 

LenK

Forumguru
Afgezien van de discussie of bouwjaar bepalend is geef je 1/4 jaar afschrijving weg.
En laat afschrijving nu net de grootste kostenpost zijn.
Als de afspraak en de offerte gebaseerd waren op januari leveren dan moest er wmb toch echt geld op tafel komen voor eerder afname.
Weinig zakelijkheid hier.
 

Wimus

Actief lid
Als de dealer niks in geld wil doen, probeer dan een set winterbanden op velg of andere accesoires
 

Multi1100

Actief lid
Back on topic...ik zou zeggen, prima, leveren maar die Yeti en dan het inruil verschil compenseren. Ze werken (ongefundeerd en onredelijk) toch nog steeds met jaartallen tijdens inruil tenzij je daar expliciet over gesproken en overeenkomst over hebt.

Ik heb hetzelfde geconstateerd bij inruilen van de Audi (die ik nog maar een paar uur heb haha). Overigens nog steeds wel een inruil naar mijn smaak en met allerlei kortingen op de Yeti, het gaat er mij om wat onder de streep staat..
 

Erwin

Lid
Meevaller

Dealer liet mij de keus. Kon het niet laten :super:

Yeti wordt vrijdag a.s. geleverd. Ter compensatie wordt Yeti geleverd met dakdragers. Zal op gepaste wijze afscheid nemen van mijn Volkswagen Transporter.

Transporter nieuw aangeschaft en bijna 7 jaar heeeeeel veel plezier van gehad. Aanrader voor iedereen.

Ruimte geen probleem, invoegen geen probleem :biggthumpdown:
 
Bovenaan Onderaan