Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkkroneman

Forumguru
@Corne, uit ervaring weet ik dat chiptuning (OBD) overschreven kan worden door een software update tijdens onderhoudsbeurt bij de dealer, mits hier aanleiding voor is. Is dit risco er ook bij de chiptuning van TVS en zo ja kun je na een software update van de dealer dan bij daarna terug en de auto weer (gratis) laten tunen?
Ik kan de post zo 1, 2, 3 niet terug vinden waar Corné dit al eens beantwoord heeft, maar het valt te "flashen" waardoor je dealer geen update zal zien en ik weet niet of de mogelijkheid bestaat om het later gratis terug te laten zetten..

CDK

Forumguru
Houdt dit in dat de nieuwe 1.4TSI 140pk nu wel gekraakt is en dus te chippen is?
Is er dan ook al bekend wat de resultaten zijn? Hoe zit het dan al ze later meer/betere dingen uit de tuning kunnen halen, mag je dan nog een keer terug komen?
zoals ik al zei, het lijkt er op/het ziet er naar uit.... dat houdt in dat er er nog ook nog een onzekere factor in zit, maar de vooruitzichten zijn positief.
de tuning wordt pas uitgevoerd als ze zelf 100% tevreden zijn, dus later terug komen zal niet nodig zijn. Wanneer er resultaten bekend zijn zal ik die posten.

Greetz Corné

CDK

Forumguru
@Corne, uit ervaring weet ik dat chiptuning (OBD) overschreven kan worden door een software update tijdens onderhoudsbeurt bij de dealer, mits hier aanleiding voor is. Is dit risco er ook bij de chiptuning van TVS en zo ja kun je na een software update van de dealer dan bij daarna terug en de auto weer (gratis) laten tunen? Wellicht ff voorleggen aan TVS?
Overschrijving door software updates van de dealer is mogelijk, het is ook mogelijk om een password er op te laten zetten zodat de VAS kast van de dealer geen update ziet / kan uitvoeren, maar dat raden ze bij TVS niet aan, beter geef je aan dat je GEEN updates wil die niet strikt noodzakelijk zijn, als e.e.a. overschreven zou worden, kan je bij TVS kosteloos de tunings software weer laten inlezen.

Greetz Corné

CDK

Forumguru
Ik kan de post zo 1, 2, 3 niet terug vinden waar Corné dit al eens beantwoord heeft, maar het valt te "flashen" waardoor je dealer geen update zal zien en ik weet niet of de mogelijkheid bestaat om het later gratis terug te laten zetten..
goed opgelet Dirk! klopt idd, maar je betaald sowieso maar 1 keer, als de tuningssoftware door een dealer wordt overschreven, zet TVS dat kosteloos voor je terug.

Greetz Corné

CoesDoes

Forumguru
@Majefloti De 1.4TSI die jij nu rijdt is een andere dan degene die in de nieuwe Octavia ligt, volgens mij is de nieuwe eerder gebaseerd op de 122PK versie.

zoals ik al zei, het lijkt er op/het ziet er naar uit.... dat houdt in dat er er nog ook nog een onzekere factor in zit, maar de vooruitzichten zijn positief.
de tuning wordt pas uitgevoerd als ze zelf 100% tevreden zijn, dus later terug komen zal niet nodig zijn. Wanneer er resultaten bekend zijn zal ik die posten.
Thx voor de info, dit is voor mij nieuw, dan moet ik eerst uit gaan zoeken hoe het zit met garantie e.d., was er eigenlijk van uit gegaan dat tuning nog niet mogelijk was en voor mij op een later tijdstip plaats zou gaan vinden. Het kan zijn dat ik uiteindelijk besluit om de tuning niet meteen de 28e te laten doen, ik neem aan dat dat sowieso mogelijk is.

CDK

Forumguru
@CoesDoes, je mag ook gewoon je kortingsvoucher claimen en later (binnen 2 jaar) chippen. Garantie op de motor vervalt in principe altijd als ze weten dat hij gechipt is, vooral niets aan je dealer vragen en stil houden zou ik zeggen! Maar dat is uiteraard jouw eigen keuze....

Greetz Corné

CoesDoes

Forumguru
@CoesDoes, je mag ook gewoon je kortingsvoucher claimen en later (binnen 2 jaar) chippen. Garantie op de motor vervalt in principe altijd als ze weten dat hij gechipt is, vooral niets aan je dealer vragen en stil houden zou ik zeggen! Maar dat is uiteraard jouw eigen keuze....
Dan denk ik dat ik in eerste instantie voor het claimen van de voucher ga, kan ik twee keer van meer vermogen genieten! (eerst van 90pk in de MiTo nu, naar 140pk in de O3 en daarna na het chippen :D )

CoesDoes

Forumguru
Klopt helemaal @Joske en @Corné de Kluijver, heb het al eens meegemaakt, ben ooit al van V6 met bijna 200pk en 4-motion in stapjes terug gegaan naar de 90 pk nu en ik kan je vertellen dat ook dat wel weer went.
Heb ondanks dat toch weer voor wat meer pk gekozen :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Hier weer even een update, momenteel staat de teller op 47 aanwezigen, 17 tuners, 22 rollers en 6 DSG lezers, dit is inclusief de OVB'tjes.
Ben je verhinderd, heb je bij nader inzien toch geen zin? Meld je netjes af, dit mag zonder uitleg of reden uiteraard! Dit vooral i.v.m. de catering en planning bij TVS.

Ik kom gewoon langs.jpg Chiptuning.jpg Vermogensrun .jpg DSG Lezing.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan