Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ertromp

Forumguru
Als jullie allemaal gaan aanhaken hebben jullie ineens een niet vooraf besproken mini tourtocht

Dat is een goede; let even op de regels voor een Colonne:

Herkenbaarheid
Een militaire colonne moet als zodanig herkenbaar zijn op de openbare weg, vandaar dat de volgende herkenningstekens aanwezig moeten zijn:
  • Het eerste voertuig heeft zowel links als rechts een blauwe vlag op het voertuig en tevens aan de rechterzijde een blauwe kap voor de koplamp.
  • De daaropvolgende voertuigen moeten aan de rechterzijde van het voertuig een blauwe vlag voeren en tevens weer aan de rechterzijde een blauwe kap hebben voor de koplamp.
  • Het laatste voertuig uit de colonne moet aan de rechterzijde een groene vlag voeren en tevens aan de rechterzijde een groene kap hebben voor de koplamp.
  • Alle voertuigen die deelnemen aan de colonne moeten dim- of grootlicht voeren.

:D:D

CDK

Forumguru
Zeg het maar ik pas me aan. Geef me de coordinaten en een tijd en ik ben er
Doe maar bij de OK pomp de Knoest bij Nieuwegein om 7.30h dan :)
ury5esyb.jpg

CDK

Forumguru
Mijn naam staat bij het juiste lijstje. Chip + run.
Nog een vraag, ik las dat de software na een eventueel overschrijven door de dealer gratis weer kan worden aangepast. Maar hoe gaat dat, is dat een restore van een gemaakte back-up, zodat je de nieuwe info van de dealer ook weer kwijt bent? Of wordt de software over de update van de dealer heen gezet? Weet iemand dat ?

Hoi Raymond, hieronder de reactie van TVS.
Hopelijk geeft dit antwoord op jouw vraag.

greetz Corné

Hallo Corné,

Hierbij even korte beantwoording van de vragen:

1) Als de dealer een update uitvoert dan wordt inderdaad het hele flash geheugen herschreven (dit moet ook wel omdat er anders iets mis gaat met de checksum etc). Alle gemaakte wijzigingen zullen dus ongedaan gemaakt worden. Voor bepaalde gevallen geldt dit trouwens niet, met name de oudere modellen waar echt de processor aangepast is (b.v. R32 ME7 ecus).

2) Over het algemeen wordt de nieuwe software als basis gebruikt. Je krijgt dan dus nieuwe tuning op basis van de laatste software. Bij motorregelapparaten is dit altijd het geval, bij DSGs wil het nog weleens voorkomen dat we toch terug gaan naar een andere versie.

Kleine toevoeging: alle software gaat in onze database dus alles is terug te vinden!

Met vriendelijke groet,
With kind regards,
Mit freundlichem Gruß,

Dirk Hooijman

TVS Engineering

Valutaweg 12
7051EA Varsseveld
The Netherlands

T+31 315 230 584
www.tvsengineering.nl

nounou

Lid
Kijk dat is goed om te lezen, met name de toevoeging dat alle software in de database staat. Tenminste als dat de individuele software is voor elke wagen die zij onder handen nemen.:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan