meertonige claxon

joergarms

Senior Member
Ik ben voor mijn Fabia op zoek naar een meertonige claxon.
ER zit er nu eentje in daar schaam ik me gewoon voor.
Ben vanmiddag bij de delaer geweest, een nieuwe, uit een Octavia Scout kost ruim 100 euro, veel geld voor zo'n ding.
Dus als iemand anders er nog eentje heeft liggen of een goed adres weet voor zoiets, laat maar even weten.

Fabia

† In Memoriam
Dat heb ik als ik in de DAF LF rij, daar zit echt een lullig toeterje op. Echt een mooie vrachtwagen om te zien en dan druk je op de toeter en het schaamrood stijgt naar je kaken.

joergarms

Senior Member
Heb vorige week op internet bij onderdelenzoeker.nl (of zoiets) een dubbeltonige claxon van een octavia op de kop weten te tikken.
Heb er zojuist even de juiste stekkers aangesoldeerd en ga ze straks onder m'n Fabia monteren.
Ben ik eindelijk van die scooter-achtige claxon af.
Origineel kost een dubbeltonige 113,50 euro, ik was nu 25 euro voor de claxon plus een tientje verzendkosten kwijt, dan maar een jaartje oud.

Hetzer

Forumguru
Oke!!!!! Ben benieuwd.

ik ook!!

p.s ; Dat is trouwens ook nog een verschil tussen de uitvoeringen van de Fabia, en dat vind je in geen 1 folder terug, de uitvoeringen vanaf Elegance hebben een zwaardere claxon, ik had op m'n vorige comfort ook zo'n "scooter" claxon

joergarms

Senior Member
solderen is al klaar, moest net nog even een beetje afstoppen, vanwege de iets andere maat.
Nu ff hapje eten en dan de auto omhoog rijden en de claxons eronder hangen.
Vreemd ja dat er nergens melding over gedaan wordt.
Maar goed, zo lossen we dat gewoon simpel op.

Exciter

Administrator
ik ook!!

p.s ; Dat is trouwens ook nog een verschil tussen de uitvoeringen van de Fabia, en dat vind je in geen 1 folder terug, de uitvoeringen vanaf Elegance hebben een zwaardere claxon, ik had op m'n vorige comfort ook zo'n "scooter" claxon

Klopt, voor onze Fabia rennen ze weg nog 200m verder... :super:

Fabia

† In Memoriam
Dat wist ik niet, is me eigenlijk ook nooit opgevallen. En dat terwijl mijn vorige Fabia een elegance was.

joergarms

Senior Member
zozo, was wel een heel gepruts, kwam qua ruimte iets te kort voor 't mooie.
Mistlamp zat een beetje in de weg, maar uiteindelijk zitten er twee leuke claxons in, resultaat; een heel VET geluid.

Red Devil

Actief lid
ik ook!!

ik heb ook een fabia comford.. maar ik heb wel 2 tonig.. alleen bij mij was de lage toon defect, dus was echt een zielig miep geluidje.. maar een nieuwe 2 tonige bij de brezan gehaald en werkt weer perfect..

@ Joergarms
Waar blijft het filmpje:D gnagna

joergarms

Senior Member
jajaja, rustigaan allemaal.
Ik moet dat filmpje nog ff schieten en zien dat ik het op Youtube krijg.
Zodra ie erop staat, plaats ik hier nog een link.

Red Devil

Actief lid
jajaja, rustigaan allemaal.
Ik moet dat filmpje nog ff schieten en zien dat ik het op Youtube krijg.
Zodra ie erop staat, plaats ik hier nog een link.

tis inmiddels alweer een poosje geleden.. maar ik heb nog steeds geen filmpje gezien/gehoord van jouw nieuwe toeter:2133:

ik heb sinds vandaag een 5 tonige klaar liggen:super:
hoop dat ik deze morgen of anders zondag ingebouwt heb:grin:
en dan heb ik La Coucaracha in me fabje zitte..

dus Joer.. als je die hoord ben ik het:1439: haha

PS: BTW iemand ervaring met inbouwen 5 tonige hoorn? waar te de 5 hoorns te plaatsen? en de compressor?

Hetzer

Forumguru
ik ook!!

tja ik ben nu weer terug bij af , op mijn huidige Roomster Style, zit nu ook weer zo'n "scooter" claxon

Bovenaan Onderaan