MDI (mobile device interface) en usb

Ik heb de Dock extender-cable binnen.

Dit werkt perfect.
Dus de ipod in een houder langs de Admundsen, en de MDI kabel verlengt met een dock-extender cable.

gr. Eric
 
Ik heb even navraag gedaan bij m'n dealer, maar ik ben aan het kijken voor een Superb en die heeft de aansluiting op de MDI in de armsteun zitten.
In de offerte maar een USB en een ipod kabel op laten nemen en dan moet het goed komen.
 

JCHunter

Nieuw lid
Ik heb inmiddels de Ipod houder ingebouwd.
Nu nog wachten op de dock-extender-cable.

Bekijk bijlage 12277 Bekijk bijlage 12278

gr. Eric


Erg mooie oplossing zo... ik ben momenteel een Superb aan het samenstellen en mag deze hopelijk in de zomer ophalen. Deze oplossing ga ik door doorvoeren voor mijn Iphone. Weet iemand of de MDI kabel in de armsteun van de Superb terug te trekken is richting het dashboard? Of moet ik toch een verleng kabel kopen en een IPhone kabel?
 

amatuk

Nieuw lid
hoi,

ik krijg binnenkort een Superb EB 1.8 TSI met modbridge en mdi interface. Nu vroeg ik mij af of ik met een iphone MDI kabel ook mijn muziek kan streamen vanaf mijn Ipad?

En begrijp ik het nu goed dat als je een hd aan de columbus wil koppelen dit via een USB MDI moet en als je een iphone/ipad/ipod wil koppelen je een iphone MDI moet doen. En dat het dus niet kan met alleen een usb mdi en wat verloopstekkers?

thanks for the info

GReetz

groeten
 

Bakkertje

Forumguru
@amatuk. De MDI interface is een standaard interface, daar kun je dan weer verschillende kabels inprikken. Er is dus een kabel voor de iPhone/iPod en een aparte kabel voor USB. Je kunt overigens maar 1 apparaat tegelijk aansluiten.

Voor zover mij bekend is de ipad niet compatibel met de mdi interface.

Waar kun je overigens Superbs krijgen, daar wil ik ook wel eens langs :winkie:
 
Ik denk dat je de Apple MDI kabel wel kunt gebruiken voor een iPad. Een iPod en een iPhone zijn niet veel anders. Echter is het verre van handig want het kabeltje is nogal kort en je iPad past niet in de armsteun. Via de USB kabel de originele witte Apple kabel gebruiken werkt niet voor de bediening overigens en ik denk ook dat het output vermogen niet hoog genoeg is om je iPad bij te laden.
 
Misschien hele andere vraag maar ik stel hem toch hier.

Inmiddels heb ik het volgende.
1. HTC legend
2. MDI
3. MDI-USB kabel en USB-USB micro adapter

Nu wil ik deze gebruiken om te bellen, op te laden en muziek te streamen.
a, Kan dit allemaal tegelijkertijd
b, Heeft iemand een oplossing om je telefoon vast te zetten of ligt deze altijd los in het middenconsole??
 
Via je MDI kan je toch niet bellen? Ik heb zelf zo'n ding maar ook een mObridge carkit. Opladen en streamen zal wel gaan denk ik, alleen zal de bediening niet werken denk ik. Ik weet dit echter niet zeker. Ik heb een iPod met kabel omdat anders de bediening ook niet werkt.
 

TL@

Forumguru
Kan je dan niet veel makkelijk de muziek ook via bluetooth laten gaan, doe ik ook en werkt perfect (heb een Motorola Defy met android)
 
Nee, dat vind ik bijzonder irritant.
Volgens mij is het zo dat als je MDI aansluit je de interne antenne pakt vd auto en niet die van de telefoon
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij doet de MDI niets met de telefoon antenne. Je kan je HTC opladen. Dat doe ik ook wel eens. Maar volgens mij ziet hij de micro SD kaart niet als HD (heb nog nooit gedaan. Maar kan wel testen). En kan je dus geen MP3s afspelen.
Je kan al helemaal niet bellen. Dat gaat gewoon via de BT connectie
 

RefleCs

Forumguru
MP3's e.d. worden wel gezien door mdi mits je op je telefoon aangeeft dat de usb verbinding als externe schijf moet dienen. Bellen gaat idd niet via MDI. Ik heb geen BT in de auto dus dat kan ik niet testen. Heb zelf een Desire HD en gebruik de mp3 functionaliteit vooral.
 
Kan je dan niet veel makkelijk de muziek ook via bluetooth laten gaan, doe ik ook en werkt perfect (heb een Motorola Defy met android)

Mag ik vragen hoe dat in zijn werk gaat, want ik zie deze mogelijkheid niet in mijn Columbus....................:crazy:
 

andrehj

Forumguru
Dat heeft ook niets met je Columbus te maken, maar alles met de af-fabriek premium carkit (of wellicht bieden andere carkits deze mogelijkheid ook).
 

TL@

Forumguru
Zowel in de gsm als in de maxidot (gsm instellingen) moet je mediaplayer activeren. Wanneer de gsm dan gekoppeld is via bluetooth krijg je bij media een bluetooth symbooltje te zien (naast HDD, SD-card,AUX, MDI), druk je daarop dan hoor je alle geluid dat de gsm voortbrengt. Op de Columbus is er ergens ook een optie om automatisch naar de bluetooth muziek te gaan wanneer daar lawaai af komt (gaat dan ook naar bluetooth muziek wanneer je een sms krijgt, beetje onhandig vind ik)
 
Bovenaan Onderaan