MDI met USB en Initializing PD mededeling

Misschien dat de vraag al eens eerder gesteld is, maar ik heb hem nog niet kunnen vinden...

Ik heb mijn Swing laten voorzien van MDI. Ik gebruik daarbij met name de USB aansluiting waarbij ik al wel gemerkt heb dat niet iedere stick in dank wordt afgenomen. Bij het opstarten is die bij de "verkeerde" USB stick lang bezig met "initializing pd" en breekt de handeling dan na verloop van tijd af. Dat is op zich natuurlijk al vreemd maar ja...

Ik heb ondertussen een stick in de collectie gevonden die het wel doet, althans... Afgelopen vrijdag een langere rit gemaakt met de muziek aan. Na een redelijk aantal nummers/ een half uurtje kwam opeens tijdens het afspelen de melding "initializing pd" in het schem en werd de swing opvallend rustig (nix geluid). Na ca. 10 seconden ging die verder. Daarna was het bijna bij elk nummer weer raak. Nu sta ik voor het grote raadsel wat er aan de hand is.
Heeft iemand dit fenomeen al eens gezien (of beter gezegd: de stilte gehoord..)?
Ik kan me voorstellen dat het iets met de MP3's te maken heeft, maar het is bij diverse artiesten.
De USB stick heeft overigens 4Gb aan de officiële Skodakabel.
 

Darkside

Forumguru
Heb geen ervaring met USB sticks. Gebruik zelf een 320Gb externe HD. En die werkt altijd. Is snel met initialiseren en speelt prima af. Zou dit ook verwachten voor USB sticks.

Verder kon ik zo 1,2,3 geen hardware lijst vinden van sticks die officieel ondersteund worden. Het kan misschien liggen aan hoe de stick geformatteerd is.
Ik heb mijn HD op Fat32 geformatteerd. Via een extern tooltje. Misschien dat je dit nog kunt proberen.
 

fr83

Nieuw lid
ik heb ook een af fabriek MDI en gebruik hem nu met een 8GB usb stick. Zelden problemen mee. Zit de kabel er voldoende diep in? Al eens geprobeert van die USB stick te herformateren?
 

VIRTU

Nieuw lid
Hey Darkside,

ik ben eventjes niet mee. Heb jij een externe HD aangesloten op die MDI-fiche? Krijg jij alles te zien op uw columbus? Ik was eerst van plan om een iPod classic aan te schaffen. Kan je me misschien een paar installatietips bezorgen?

THX,

Virtu, die zeer binnenkort ook een SKODA member wordt.
 

Darkside

Forumguru
Ik heb een 320GB WD my passport er op aangesloten en dat werkt werkelijk perfect.
Om een Externe HD aan te kunnen sluiten moet je wel aan een paar voorwaarden doen
* Hij dient USB 2.0 te zijn
* Hij dient zonder externe powersource te werken (dus powered bij USB)
* Hij dient fat32 geformatteerd te zijn (hier dien je een extern tooltje voor te gebruiken).
*Hij ziet alleen de eerste partitie (als je meerdere hebt (ik heb er 1 van 300GB))

Verder heb ik mijn HD als volgt ingedeeld"
Map met de artiestennaam (BV dire Straits)
en daar in de submappen van alle albums van de betreffende artiest
en in die mappen weer de MP3's

Zo heb ik nu meer dan 25 GB aan muziek er op staan.

En ik zie alles op mijn columbus (ook op het maxidot btw). En het werkt echt heel lekker om geen losse CD's meer te hebben (heb trouwens nog nooit een CD afgespeeld in de columbus).
Enige jammere is dat je geen zoek optie hebt. Je kan dus wel even naar beneden scrollen wil je bij de artiest van je keuze zijn.

Hij initialiseert heel snel. Onthoudt de volgende dag waar je gebleven was. Zelfs als je de HD los haalt om thuis weer te vullen met andere albums.
 
Ik heb een 320GB WD my passport er op aangesloten en dat werkt werkelijk perfect.
Om een Externe HD aan te kunnen sluiten moet je wel aan een paar voorwaarden doen
* Hij dient USB 2.0 te zijn
* Hij dient zonder externe powersource te werken (dus powered bij USB)
* Hij dient fat32 geformatteerd te zijn (hier dien je een extern tooltje voor te gebruiken).
*Hij ziet alleen de eerste partitie (als je meerdere hebt (ik heb er 1 van 300GB))

Verder heb ik mijn HD als volgt ingedeeld"
Map met de artiestennaam (BV dire Straits)
en daar in de submappen van alle albums van de betreffende artiest
en in die mappen weer de MP3's

Zo heb ik nu meer dan 25 GB aan muziek er op staan.

En ik zie alles op mijn columbus (ook op het maxidot btw). En het werkt echt heel lekker om geen losse CD's meer te hebben (heb trouwens nog nooit een CD afgespeeld in de columbus).
Enige jammere is dat je geen zoek optie hebt. Je kan dus wel even naar beneden scrollen wil je bij de artiest van je keuze zijn.

Hij initialiseert heel snel. Onthoudt de volgende dag waar je gebleven was. Zelfs als je de HD los haalt om thuis weer te vullen met andere albums.
Ik krijg over 11 dagen mijn nieuwe Fabia met MDI en denk er over om ook een HD aante schaffen, maar heb na aanleiding van je post nog een paar vraagjes:
Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om met een standaard programma (in mijn geval windows 7) je HD te formateren in FAT32?
Welk tooltje gebruik jij hier voor en is dit gratis te downloaden?
Zoals jij het nu hebt geformateerd heb je dus 300 GB beschikbaar voor MP3 files?
Ik heb wel eens gelezen dat er in de partitie maar 8 hoofdmappen (bij jou artiestennaam mappen) mogen zijn die kunnen worden gelezen door de MDI, klopt dit of kan je er veel meer aanmaken?
 

EdK

Forumguru
Jij kunt gewoon je externe HD formateren in windows 7 hoor
Heb dit ook gedaan met mijn Samsung G2 van 320 Gb
En mijn Kenwood DNX9260BT gaat er ook zonder problemen mee om
Alleen mbt films afspelen moet je ervoor zorg dragen dat ze onder de 4Gb blijven
want fat 32 kan niet met grotere bestanden omgaan.
Maar met muziek (mp3) moet dit geen problemen opleveren lijkt me
 

Darkside

Forumguru
Ik weet dat de Columbus en MDI volgens mij alleen FAT32 ondersteunen.
En ik dacht dat ook windows 7 bij dergelijke grote HD's er standaard NTFS van maakt.
De indeling van de HD mbt FAT32 komt uit de handleiding van de MDI.
Ik heb een simpel converter tooltje gebruikt welke iig zo 320GB FAT 32 maakt.
En ik heb verder geen problemen.
 
Bovenaan Onderaan