MDI in Fabia Greenline

erik2907

Actief lid
???
Daar staat niet veel in hoor.
Alleen dat je 1000 nummers per submap kan storen en dat hoe ingewikkelder je mapstructuur is, hoe langer de laadtijd wordt.
Dat lijkt me dus logisch. Maar wat ik me gewoon afvraag is of met de door mij voorgestelde structuur de laadtijd nog acceptabel is (wellicht hebben anderen ervaring met een door mij voorgestelde mapstructuur).
En dat staat niet in het instructieboekje....

Ook dat staat er in. Je kunt 8 niveau's maken met maximaal 1000 nummers per map. En hiermee bedoelen ze naar mijn mening de hoofdmap (de 1e). Immers de onderliggende map maakt deel uit van de hoofdmap.
 

erik2907

Actief lid
heb je het dan over de acceptabele laadtijd bij 8 niveau's Erik2907?

Ik doe het met mijn iPod. Ik sluit eerst de iPod aan, draai de sleutel op "contact", doe de gordel om, start de auto en dan is de iPod al bedrijfsklaar. Trouwens, met de iPhone het zelfde verhaal.
 

stradje

Actief lid
Paulus474: De door jou voorgestelde indeling is geen enkel probleem. Ik heb iets dergelijks gedaan, maar dan met genre i.p.v. artiest. En dat werkt prima en vereenvoudigt het navigeren over je schijf aanzienlijk.
 

paulus474

Senior Member
Ik gebruik een 120 GByte Samsung S1 1,8" usb schijf en initialisatie duurt nog geen minuut. Snelheid van het USB apparaat is dus van groot belang. Staat nu ruim 100 GByte aan muziek op.

Voor de geïnteresseerden: http://tweakers.net/pricewatch/231378/samsung-s1-mini-120gb-zwart.html

Deze schijven zijn er ook groter, maar daar heb je niets aan, omdat de MDI alleen fat32 ondersteunt is 120 GByte het maximum wat je kunt gebruiken.
Heb deze net besteld.
Hopelijk hier wel goede resultaten mee.
We houden u op de hoogte... :koffie:
 
In de plaats van 2 bytes of 16 bits per FAT-ingang (zoals bij FAT16) gebruikt FAT32 4 bytes of 32 bits. In FAT16 kunnen de clusters genummerd worden van 0 tot 216. Dit geeft een maximaal aantal van 65.536. In FAT32 daarentegen is dit van 0 tot 232 = 4.294.967.296. Er zijn dus veel meer clusters, waardoor de clusters kleiner kunnen worden voor dezelfde schijf.
De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB. Dat kan een probleem zijn voor HD-camcorders met SDHC-kaartjes (die vrijwel altijd geformatteerd zijn als FAT32) die af en toe bestanden die groter zijn dan 4 GB moeten wegschrijven. (Als er meer dan ongeveer 49 minuten wordt gefilmd op 720p in H.264/MPEG-4 en meer dan ongeveer 26 minuten op 1080p in H.264/MPEG-4.)
[bewerken] Voordelen

FAT32 heeft de volgende voordelen tegenover FAT16:
  1. FAT32 kan met grotere harde schijven (max. 2 terabyte) werken dan FAT16 (max. 2 GB).
  2. In FAT16 zijn er maar 512 entry’s (ingangen) mogelijk in de hoofddirectory. Met lange bestandsnamen die meerdere entry’s innemen kan dit al snel problemen geven. Daarom wordt de hoofddirectory in FAT32 opgeslagen zoals een gewone directory, zodat er een onbeperkt aantal entry’s in kunnen.
  3. FAT32 gebruikt kleinere clusters, zodat er minder slack is. Dit is vooral van belang voor grotere schijven. Op een schijf van 2 GB kun je bijvoorbeeld gemakkelijk 200 tot 300 MB winnen met FAT32 (dat is 10 tot 15%).
  4. De beide FAT-tabellen staan niet meer in het begin van de schijf, zodat ze minder snel beschadigd worden.
 

Gerke

Forumguru
Leuke feiten, maar wat je niet vermeld is dat FAT32 bij schijven groter dan 126 GigaByte een truc gebruiken, genaamd ExtendedFat. En laat de MDI daar nu helaas niet mee om kunnen gaan ;)
 

FredV

Banned
Kunt u hier ook nog het verschil uitleggen met NTFS tov FAT32?
Dit wordt een interessant computerlesdraadje...
 

paulus474

Senior Member
Grrrrrrrr. Heb ik gisteren die Samsung S1 Mini 1.8" 120gb besteld bij bol.com, sturen ze me Windows 7 Home Premium N op i.p.v. de harde schijf.
Het ISBN nummer wat op Windows 7 geplakt was was wel hetzelfde nummer als wat de S1 Mini zou moeten hebben?
Heb dezelfde bestelling nog maar een keer gedaan. Nu is de levertijd helaas 3-5 dagen ;-(.
 

Ron467

Actief lid
Grrrrrrrr. Heb ik gisteren die Samsung S1 Mini 1.8" 120gb besteld bij bol.com, sturen ze me Windows 7 Home Premium N op i.p.v. de harde schijf.(.

Als je vooraf betaald hebt, heb je die windows 7 nu wel voor een koopje:24: elders al snel €30,- duurder dan die HD:aangenaam:


Maar prachtig hoor zoveel nummers bij je, maar hebben jullie altijd een bijrijder om door al die mappen te bladeren??? Al rijdend lheb ik daar al moeite mee met mijn 4 GB.....:smirk: (en doe ik dus maar niet)
 

Combiron

Actief lid
Grrrrrrrr. Heb ik gisteren die Samsung S1 Mini 1.8" 120gb besteld bij bol.com, sturen ze me Windows 7 Home Premium N op i.p.v. de harde schijf.
Het ISBN nummer wat op Windows 7 geplakt was was wel hetzelfde nummer als wat de S1 Mini zou moeten hebben?
Heb dezelfde bestelling nog maar een keer gedaan. Nu is de levertijd helaas 3-5 dagen ;-(.

Hoe groot is de kans dat je weer Windows 7 Home Premium N krijgt geleverd?
 

paulus474

Senior Member
Nog even terugkomend op de zeeeeeeeeer lange laadtijden van mijn vorige USB-stick en mijn nu nieuwe Samsung S1 Mini 1.8" 120gb.
Laatstgenoemde werkt perfect: meteen geinitialiseerd en lekker snel doorheen te scrollen. :super:
Bedankt voor de tip om deze kleine harde schijf aan te schaffen! :530:
 

emdeegee

Nieuw lid
Ipod op MDI

Even een vraagje, als je een IPod Touch op de mdi aansluit en je bedient de Ipod via de radio, zie je wat je afspeelt dan nog op het scherm van de Ipod, en kun je de Ipod ook nog bedienen?
 

erik2907

Actief lid
Even een vraagje, als je een IPod Touch op de mdi aansluit en je bedient de Ipod via de radio, zie je wat je afspeelt dan nog op het scherm van de Ipod, en kun je de Ipod ook nog bedienen?

Neen, de inhoud zie je op de radio en bediening is alleen mogelijk via de radio!
 
Bovenaan Onderaan