Mdi achteraf inbouwen (swing radio)

Derrub

Nieuw lid
Goedendag allemaal,

Nadat mijn vorige Octavia total loss is gereden heb ik sinds kort een andere. Het gaat over een Octavia combi 1.6 TDI uit 2010.

Nu zit er in deze auto een Skoda swing radio en in de armsteun heb ik een AUX aansluiting. Deze werk naar behoren maar ik vindt het onhandig om steeds een MP3 speler hier op aan te sluiten en zo naar muziek te luisteren.
Nu heb ik me rot gezocht naar een MDI aansluiting, omdat ik er vanuit ging dat als er een AUX aansluiting zit er ook wel een MDI zal zitten. Maar ik kan hem nergens vinden.

Nu is mijn vraag dus of het makkelijk is om deze MDI alsnog aan te sluiten. Is dat gewoon een kwestie van een stekker erbij plugen en ergens de aansluiting mooi wegwerken. Of zit het iets ingewikkelder in elkaar?

Het doel is uiteindelijk om een usb stick te gebruiken en dan gewoon via de radio de nummers te kunnen kiezen. Mocht er nog andere mogelijkheden zijn om dit voor elkaar te krijgen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Groeten

Ruben.
 

Derrub

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties!
De marktplaats link is erg interessant. Ook de pdf is heel duidelijk.

Maar als ik de stroom van de radio af haal, moet ik daarna dan een code invoeren?
 

Antera

Donateur
als je de oem radio uit je auto haalt en terug plaatste niet. Plaats je een radio die niet bij de auto hoort dan wel
 

Spierings

Forumguru
Mdi is makkelijk naderhand te plaatsen, kwestie van een juiste set bestellen met tussenzet stekker en daarna coderen..

Had de mijne toen van eBay (nieuw) incl verloop USB voor €136

Een mdi werkt veel beter dan zo'n kastje welke je op de wisselaar aansluiting aansluit. Daarmee ben je beperkt met het aantal mappen en nummers..
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Hij doet alsof hij een CD-wisselaar is, dus max zes mappen met elk 99 nummers.
Waarbij ik het mij afvraag of de Swing wel met CD-wisselaar geleverd is en dus of die wel een CD-wisselaar-aansluiting heeft.....
 

Derrub

Nieuw lid
Oké. Heel duidelijk allemaal. Dan denk ik dat ik ook maar voor de originele MDI ga.

Maar wat bedoel je met coderen?
Kan ik dat zelf of moet dat bij de dealer gebeuren?
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Vas pc, vcds of vagcom moet het wel mee lukken.

De gateway moet gecodeerd worden en volgens mij ook de radio. Heb het zelf met de originele vas testkast software gedaan...
 

Derrub

Nieuw lid
Even een update!

De MDI module zit erin en na coderen mbv VCDS werkt hij prima. Ik moet wel zeggen dat het een hele uitdaging was om alle kabels en stekkers achter de radio te krijgen maar het is gelukt.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en hulp!
 
Bovenaan Onderaan