___JC___
Forumguru
Ik heb vanmiddag een half uurtje gestuurd in een Mazda 6 MPS (2.3 liter turbo met 260 pk en 4x4).
Eerste indruk, mooie wagen. Nette velgen en twee dikke uitlaten aan de achterkant. Tot mijn grote verbazing zie als je wat dichterbij kijkt dat deze dikke pijpen puur voor de sier erop zitten en in het midden van deze stortkokers zitten een paar lullige uitlaten van nog geen 5 cm doorsnee! /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Dit rare geval van Halfords tuning bleek een beetje te kloppen voor de hele auto...
Instappen en jawel, krap.. Ik heb met mij lengte ook wel wat ruimte nodig maar voor een auto van dit formaat verwacht je gewoon iets meer ruimte! De elektrische stoelen en het zonnedak helpen dan uiteraard ook niet mee.
Maar goed opvouwen en rijden maar. De koppeling gaat zwaar, heeel zwaar, Niet vreemd voor een 4x4 maar het is ff wennen kan ik vertellen. Het was nogal druk op de vrijdagmiddag dus ik heb de koppeling nogal wat gebruikt de eerste 10 minuten. Toen eindelijk een beetje ruimte en planken maar!
Okee, deze auto is snel, heel snel zelfs maar je merkt het gewoon niet zo. Het uitlaatgeluid is te vergelijken met een Daihatsu Charade op 3 cylinders. Niets boeiends dus. Tot de 3.500 toeren gebeurd er niet eens zo erg veel maar daar boven gaat ie als de brandweer! Even 180 aangetikt op de snelweg maar dat ging al snel vervelen. Dus op zoek naar bochten.
Goed de Mazda is 4x4 dus moet wel aardig door een bocht gaan... Nou dat valt tegen. Het deed me een beetje denken aan een dweil met 4-wielaandrijving. Mijn tractor met sportonderstel gaat beter door de bocht dan deze snelle sedan. Even een paar rotondes gepakt en toen kwam al snel het voordeel van het nogal zachte onderstel naar boven, overstuur! Met kinderlijk gemak maak je een heerlijke 4-wiel drift terwijl de bandjes gillen als japanertjes die een strijdkreet aanheffen. Fun, fun, fun !!
Nog even een paar fotootjes geschoten voor de beeldvorming.
Ja de conclusie....
Een full-options mooie sedan met veeeeel pk's! En een onderstel waarmee je fantastisch kan toeren lijkt me zo. Maar om hiervoor nu bijna 47.000 euro neer te leggen?
Wij dachten van niet... /forum/images/graemlins/473.gif
Eerste indruk, mooie wagen. Nette velgen en twee dikke uitlaten aan de achterkant. Tot mijn grote verbazing zie als je wat dichterbij kijkt dat deze dikke pijpen puur voor de sier erop zitten en in het midden van deze stortkokers zitten een paar lullige uitlaten van nog geen 5 cm doorsnee! /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Dit rare geval van Halfords tuning bleek een beetje te kloppen voor de hele auto...
Instappen en jawel, krap.. Ik heb met mij lengte ook wel wat ruimte nodig maar voor een auto van dit formaat verwacht je gewoon iets meer ruimte! De elektrische stoelen en het zonnedak helpen dan uiteraard ook niet mee.
Maar goed opvouwen en rijden maar. De koppeling gaat zwaar, heeel zwaar, Niet vreemd voor een 4x4 maar het is ff wennen kan ik vertellen. Het was nogal druk op de vrijdagmiddag dus ik heb de koppeling nogal wat gebruikt de eerste 10 minuten. Toen eindelijk een beetje ruimte en planken maar!
Okee, deze auto is snel, heel snel zelfs maar je merkt het gewoon niet zo. Het uitlaatgeluid is te vergelijken met een Daihatsu Charade op 3 cylinders. Niets boeiends dus. Tot de 3.500 toeren gebeurd er niet eens zo erg veel maar daar boven gaat ie als de brandweer! Even 180 aangetikt op de snelweg maar dat ging al snel vervelen. Dus op zoek naar bochten.
Goed de Mazda is 4x4 dus moet wel aardig door een bocht gaan... Nou dat valt tegen. Het deed me een beetje denken aan een dweil met 4-wielaandrijving. Mijn tractor met sportonderstel gaat beter door de bocht dan deze snelle sedan. Even een paar rotondes gepakt en toen kwam al snel het voordeel van het nogal zachte onderstel naar boven, overstuur! Met kinderlijk gemak maak je een heerlijke 4-wiel drift terwijl de bandjes gillen als japanertjes die een strijdkreet aanheffen. Fun, fun, fun !!
Nog even een paar fotootjes geschoten voor de beeldvorming.
Ja de conclusie....
Een full-options mooie sedan met veeeeel pk's! En een onderstel waarmee je fantastisch kan toeren lijkt me zo. Maar om hiervoor nu bijna 47.000 euro neer te leggen?
Wij dachten van niet... /forum/images/graemlins/473.gif