Maximale et waarde

jeroen88

Actief lid
Wie o wie kan me helpen.
Wat is de maximale et waarde voor onder de rapid?
Momenteel zit er 16-7j- et46 onder standaart skoda velgen.
Maar wil er graag 17 onder zetten vond de keuze bjj de skoda niet zo dus vandaar aftermarket.
Nu is mijn oog gevallen op jr11 velgen in 17-7j-et35.

Mochten jullie andere opties voor velgen hebben, aandragen mag.
Ps is er geen topic over alleen velgen? Kon niks over vinden.
downloadfile.jpg

CDK

Forumguru
35 gaat voor niet passen vrees ik. Als ik me niet vergis is de ET te vergelijken met de Fabia 3. In dat geval is ET 38 is echt wel de max :jaja:

jeroen88

Actief lid
Oké dat is ff jammer ben ik bang. Dat word dan weer verder zoeken.
Maar het rare is dat die importeur zegt dat het wel kan.:pieker: vroeg om de gegevens van de auto alles.
Maar zal niet de eerste keer zijn dat ze dat zeggen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Als je standaard ET46 hebt, moet je toch proberen om een velg te vinden waarbij je tussen ET41 en ET51 uitkomt, dit in verband met scheve belasting van je wiellagers. Eventueel kun je velgen met een hogere ET pakken en dan via spoorverbreders alsnog tussen 41 en 51 uitkomen. Als je de velgen ook wil gebruiken voor winterbanden/wintersport, let er dan wel op dat je voldoende ruimte overhoud voor sneeuwkettingen.

Overigens kun je behalve bij Skoda ook shoppen bij Seat/VW/Audi, dan moet je alleen de naafkapjes aanpassen voor het Skoda-logo.

Huibert

Forumguru
De Brock rc30 vind ik persoonlijk een hele mooie velg. Is een goede kwaliteit en meestal in goede et waardes leverbaar.

Antera

Donateur
Scheve belasting wiellagers zou ik me niet zo druk om maken wat @Cordoba vermeld. Dit is zelden tot nooit een probleem namelijk.

Ik zou niet veel meer afwijken dan zon 7 a 8 mm minder omdat je anders vermoedelijk wel problemen gaat krijgen met aanlopen. En dit alleen als je dezelfde breedte maat hanteerd. verander je ook de breedte veranderd ook automatische je ET waarde

• Leuk
Waarderingen: CDK
Ik heb ook et 35 en 7.5 j . Dus past wel hoor op een F3 iig . Alleen beter voor i ets smallere band monteren of niet te laag gaan

Skoda Ramon 83

Forumguru
Die JR11 passen gewoon is vrijwel het zelfde als je nu eronder hebt.
Aaan de Et waarde te zien wat je opgeeft komen deze velgen maar 11mm meer naar buiten dan de velgen wat je nu erop hebt.

Zal wel goed kijken voor een goede banden maat.
Soms moet er ook een wat getrokken band op om aan de rol omtrek te komen anders wijkt je km teller misschien te veel af.
Maar hoeft soms niet.

Als je op de site kijkt van: Willtheyfit.com daar kan je zie met welke waarde de velg naar buiten komt en naar binnen en welke bande maat je moet hebben voor dat deze niet teveel gaat afwijken op je km teller.

Je vult de gegevens in van de velgen wat ju nu hebt en de velf wat je wil die site geeft alles precies aan.
Wat er veranderd.

Na mijn berekeningen kan er onder mijn Fabia 3 een 18 inch 8J ET40 Velg en met de banden maat 205/35 R18

jeroen88

Actief lid
Ondertussen contact gehad met een aantal banden zaken. Maar die zeggen idd dat et35 wel echt de max is, anders is het verstandig als je lager gaat heb je kans dat er zaken aangepast moeten worden.
Heb alleen niemand gehoord over een smallere band.

Ben nu alleen opzoek naar een zaak die jr22 velgen op voorraad heeft om te passen, maar door de crisis tijd heeft niemand meer pas velgen.

jeroen88

Actief lid
Het is wel de bedoeling lager te gaan. Maar hoe laag weet ik nog niet.
Maar als ik dit zo zie, is 7 idd genoeg.
Een foto zegt meer als woorden.

Bovenaan Onderaan