Maximaal openen panorama dak O3

Rene C

Forumguru
Sleutel knop sluiten lang indrukken als je bent uitgestapt

Maar wanneer ik de knop loslaat stopt het sluiten, hij gaat niet verder.

Bij een van mijn vorige auto's (Leon 1P) gingen de ramen wel verder dicht als ik de vergendelknop losliet (na even ingedrukt te houden). Zelfde bij het openen, nu alleen zolang ik de knop ingedrukt houd, bij de Leon toen niet.
 

Rene C

Forumguru
Leon 2

3332173135_51d0a883f6_b.jpg
 

VWim

Forumguru
Typisch! Reden is mij onbekend, Had verwacht dat je type 1 had gehad, daar zijn/waren namelijk modules voor te koop waarmee dat geregeld kon worden (als ik me dat goed herinner).

Voor zover mij bekend lukt het met Skoda in ieder geval niet.
 

Cordoba

Forumguru
@Rene C Bij jouw 1P werkte het blijkbaar zo, maar is dat bij alle 1P's zo, of is dat ook afhankelijk van welke comfortmodule er in zit (dus is dit niet voor alle Leon's van de 1P generatie gelijk, en mogelijk ook bij andere VAG-modellen verschil daarin).
 

Rene C

Forumguru
@Cordoba

Geen idee of dit bij alle 1P zo is/was, ik heb er maar een gehad.:pardon: Daarna kwam de exeo, die kon het iddd ook niet, maar die zou ook de comfort module van de 1M gehad hebben.. Spiegels inklappen ging ook op de exeo ook niet bij het sluiten van de deuren.

De leon 1p was een gewone stylance uitvoering met xenon en 17" niets bijzonders. Aangezien de O3 op een nieuwer platform staat ging ik er (wellicht een beetje ondoordacht) vanuit dat oude mogelijkheden behouden zouden blijven en dat je alleen nieuwe toevoegt.

Maar goed wellicht dat iemand met vagcom of vcds meer weet..
 

Cordoba

Forumguru
Bij de Exeo kan ik het me wel een beetje voorstellen omdat dat eigenlijk een geupdate A4 is. Voor een echt antwoord moet je óf een hobbyist hebben die heel veel weet op dat gebied, of een pro. Lucas van Vagtechniek, zal je waarschijnlijk kunnen vertellen hoe het zit, en hier hebben we de VCDS-goeroes Antera en Ertromp, en soms komt Adjego (zul je misschien kennen van Seat-Online) hier ook langs.
 

Rallye

Forumguru
De ruiten dicht met één druk op de sleutel kon (na aanpassing met VCDS) op mijn oude OII RS Combi wel, op de nieuwe niet. Zeer irritant. En onnodig, want er zit een noodstop op de ramen.
 

MORGANA

Senior Member
Bij mijn O3 gaat dit idd dicht bij het ingedrukt houden van de sleutel. Maar het zou zeker bij keyless logisch zijn als de ramen en het pano-dak sluiten zonder knoppen op de afstandsbediening in te hoeven drukken. Wellicht dat @Antera hier iets van aan kan geven wat de mogelijkheden van vcds zijn ?? Volgens mij kunnen ze het pano-dak automatisch laten sluiten als het gaat regenen.
Zo vraag ik me ook af of het te programmeren is als je in de auto de pano draaiknop in de eerste stand zet, het dak eerst opent in de comfort-stand (=schuin open) ?? Iemand een idee ??:arghh:
 

Oogje

Senior Member
Airco + Dak open lekker ☺
Dat heeft ook lekker veel nut @lugolux78 :tongue:
Gezichtskoeling... Hahaha.
Ik heb altijd de airco aan en bij mooi weer het dak open. Ook met 135 op de snelwegen. Ik laat bewust de airco aan staan, simpelweg omdat, zo bleek uit mijn testen, het zonder airco veel warmer aanvoelt in de auto. De airco kan het verlies van warmte door het dak dus prima bijbenen :)
 
Bovenaan Onderaan