Maximaal openen panorama dak O3

lugolux78

Forumguru
Laatst van Rotterdam naar Oss gereden met max open panodak. Bij 90 km/h heb wel wat bulderen achterin. Bij 130/140 vrijwel niet. Radio wel wat harder moeten zetten haahah, zeker in de tunnel.

Wel heerlijk dat dak, staat continue open tijdens het rijden. Ook als het regent, gewoon op kiertje. Gebrek aan cabrio compensatie.
 

VWim

Forumguru
Het bulderen/klapperen is met name afhankelijk van de afstand tot je voorganger. Dat zal ook de reden zijn dat je er bij 130/140 geen last meer van had, wellicht had je toen vrij baan?
 

lugolux78

Forumguru
Het zonnetje schijnt dus vanochtend ook maar weer "oben ohne" gereden. Heerlijk.
Nu ben ik verpest voor de rest van mijn leven, wil geen auto meer zonder....
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@

D_R1978

Senior Member
Goed om te lezen. Ga het ook eens proberen. Door eerdere ervaringen tot 80-90 km/h heb ik eigenlijk nooit met hogere snelheden het dak open gehad omdat ik ervan uitging dat het alleen maar erger zou worden en vind het bij 80-90 km/h niet echt aangenaam.
Toch fijn wat je allemaal kunt leren op zo'n forum over je eigen auto! :)
 

MORGANA

Senior Member
Ik vraag me af of het mogelijk is dat het dak sluit met de sleutel, en dan niet door de lock knop ingedrukt te houden (als je m loslaat dan stopt het sluiten :banghead:, daarnaast sluit ook het gordijn), maar gewoon door klik op lock en deuren sluiten, spiegels klappen in en dak sluit.

Iemand een idee?
Dit zou toch met vcds vag com wel te programmeren kunnen zijn?
 

VWim

Forumguru
Het lijkt me in ieder geval al aardig als het panodak wel sluit, maar het scherm geopend blijft
 

Rene C

Forumguru
Wel grappig zo'n forum. Vroeg me ook af waarom dak niet volledig opent in 1e instantie (ben een man dus lees geen handleiding, we vragen toch ook niet de weg als we verdwaald zijn :cool:). Hier nu dankzij jullie het antwoord op, ga btw ook eens proberen hoe het is met het gebulder van het dak boven 100km/h.

Wat ik idd wel graag zou zien is dat dak en ramen geheel automatisch zouden sluiten bij het sluiten van de auto. Zag voorbij komen dat dit wellicht met VCDS ingesteld kan worden, maar is dit een gok of is dit al eens zo ingesteld op een O3??
 

Cordoba

Forumguru
.... Radio wel wat harder moeten zetten haahah, zeker in de tunnel.

Wel heerlijk dat dak, staat continue open tijdens het rijden. Ook als het regent, gewoon op kiertje....

Nu heb ik geen open dakje, panodak of cabrio, maar als het in een tunnel begint te regenen, is maar één ding: zo snel mogelijk de tunnel uit (dus vol op 't gas, of in de remmen en achteruit).;)
 
Bovenaan Onderaan