Maxidot plots uitgevallen

Deze morgen startte ik de fabia en de maxidot was volledig weg...
terug huiswaarts gekeerd, auto even laten staan , toen ik hem terug aanzette was het terug in orde....
Wat zou dit kunnen zijn? Of liever wat zou dit kunnen veroorzaakt hebben?

Groetn
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dat zijn vaak van die elektronische grapjes waar niemand een echt antwoord op heeft.
Het gebeurt wel eens dat contact aan en direct door naar starten de oorzaak is, zelf wacht ik altijd even tot de meeste controlelampjes uit zijn. Alle computers / regelapparatuur heeft dan de tijd gekregen om op te starten en hun zelfcontrole te doen.
Een paar keer gehad met verschillende auto's, sleutel er in en direct doordraaien naar starten dat het hele elektronische dashboard donker bleef.
 

ertromp

Forumguru
Kan maar zo een spanningsdipje geweest zijn of zo. Net wat @Skoda-MAN aangeeft dat het moeilijk te verklaren is zo achteraf. Misschien bij uitlezen met VCDS dat je nog een foutmelding kunt traceren. Er gaat nl. niet altijd gelijk een waarschuwingslampje op je dashboard branden of zo.
 

Canon-Eye

Forumguru
zelf wacht ik altijd even tot de meeste controlelampjes uit zijn. Alle computers / regelapparatuur heeft dan de tijd gekregen om op te starten en hun zelfcontrole te doen
Dat heb ik echt nog nooit gedaan - het systeem is er op ingericht om alle nodige controles af te handelen alvorens de motor te starten.
We zijn 121k km oop weg en ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Overigens valt mij op dat er hoogstens één keer per dag sprake is van enige vertraging, namelijk bij de eerste koude start van de dag - de rest van diezelfde dag start hij meteen, ook na 5-6 uur stilstand bij koud weer. Heb ik steeds wel wat vreemd gevonden...
 
Bovenaan Onderaan