maxidot en schakel-advies uitzetten

Weet iemand hier of je de Schakel-indicator of het schakel-advies wat je ziet op de MAXI DOT display van een Skoda Fabia Combi Greenline diesel kunt uitzetten via VAG-software?

MarcoO2

Forumguru
Als ik dit antwoord zie uit het andere topic, zou ik juist zeggen van wel! Oftewel, VAG-COM=boys: kom er maar in...

Misschien dan maar de vraag aan de VAGCOM jongens stellen? Wellicht dat die de codes kunnen achterhalen (als die er al zijn).
Laag in toeren rijden is niet iets waar moderne motoren onder te lijden hebben, kwestie van wennen.
M'n DSG regelt dat ook zo, dus zal 't wel ok zijn.
Zuinig brandstofverbruik moet ergens vandaan komen.

Rob

[edit] uit audiforum geplukt

"Bochtenverlichting (kan volgens mij ook gewoon op non-xenon auto's) - bij inschakeling van het dimlicht ontsteekt de linker of rechte mistlampunit als je stuur een uitslag van meer dan pak hem beet 30 graden maakt. Vervolgens dimt hij weer bij rechtuit rijden.
Gordelpiep verwijderen - het lampje verdwijnt daarmee ook
Niet dimmen van DRL bij knipperen - de DRL blijft 100% branden bij knipperlicht inschakeling, ook alarmlicht
Schakelindicator verwijderen uit BIS - voor handgeschakelde auto's
Buitenspiegels gelijktijdig verstellen
Automatische alarmverlichting inschakeling bij hard remmen
Activeren CHLH - bij auto die geen CHLH optie hebben. Dit werkt alleen i.c.m. hardwarematige aanpassing (twee draadjes moeten verboden worden)"

BIS = Bestuurdersinformatiesysteem

Ja, maar nu wel graag on-topic blijven.
Anders moet ik weer overgaan tot sluiten van een draad.
En ik wil graag antwoord hebben op mijn vraag.
Bij voorbaat dank.....

EdK

Forumguru
zou eerst week 6 afwachten en ervaren hoe het is !
Je speculeert nu op verhalen en niet op ervaring.
En snap alleen één ding niet, waarom heb je maxidot genomen ? Als je standaard minidot had gehouden had je nu ook niet dit probleem van de kerstverlichting gehad ?

Oja en sorry voor het Off Topic in jouw ogen gaan !

RobPG

Lid
Wellicht helpt dit bij 't speurwerk:

Enable Automatic Gear selection shown in DIS
[02 – Auto Trans] [Adaptation – 10]
Select “Single Gear Display” from top channel drop down menu
Select “D on/S on” from New value drop down menu

is waarschijnlijk wel voor een automaat, niet voor een handbak, maar 't schijnt dus wel mogelijk te zijn

[edit]: hier wil men t juist inschakelen (bij een automaat), dan moet uitschakelen toch ook mogelijk zijn (met wat geluk en wijsheid)

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/403643-DIS-Gear-indicator-in-2010-11-automatics

En snap alleen één ding niet, waarom heb je maxidot genomen ? Als je standaard minidot had gehouden had je nu ook niet dit probleem van de kerstverlichting gehad ?

Dit is een onjuiste veronderstelling.
Ook op de minidot is deze schakel-indicator aanwezig!

RobPG

Lid
Tja, en als TS 't nu per se (op voorhand) niet getoond wil hebben is 't toch zijn zaak. Hij staat daar kennelijk niet alleen in, de vraag komt op andere VAG fora ook voor.

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Nu graag weer on-topic, de topic starter stelt immers gewoon een normale vraag?, hier worden onderwerpen besproken, niet personen. Discussies gericht op een persoon zijn daarom niet gewenst! Heb respect voor mede forumgebruikers. Laat ze in hun waarde en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen.
[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan