Maxi DOT aanpassen?

MCA

Lid
De O3 FL heeft nog geen digitaal display, dus alle info moet op de Maxi DOT worden gepropt. Maar zo ver ik nu na een paar dagen kan zien, wordt er weinig gepropt: onder 2 regels met info en boven 1 met daar tussen in 1 heel groot vlak met daarin slechts 1 item.
AU-OCT-tripcomputer-2.jpg

Is het mogelijk Maxi DOT een beetje aan te passen? De kompaskoers boeit mij erg weinig maar komt bijna altijd terug. Kan daar bijv ook de range worden gezet? Ipv "schermvullend" zoals dit in onderstaand Kodiaq voorbeeldje
skoda-kodiaq-maxidot-trip-computer.jpg

:sterretjes:

Volgens mij moet je gewoon even scrollen voor dat gene wat je zien wilt..

Als je dat wel snapt maar je wilt echt de layout veranderen; nee. Dat gaat niet. Sommige opties kun je wel extra aan (laten) zetten maar verder niets.

MCA

Lid
Het scrollen door de menu's ken ik natuurlijk wel. Maar de range kan alleen groot op het scherm zoals in het onderste plaatje. Ik vroeg mij af of bijv de kompaskoers onderin het scherm (waarom staat deze er überhaupt) niet kon worden vervangen door range en dan gewoon mijn navi aanwijzingen in dat grote vlak.

Bakkertje

Forumguru
Waarom zou je de range continu in je scherm willen? Die varieert ook door de belasting van de motor en ik zie daar de meerwaarde niet echt van.
Als je dat graag wilt kun je dat toch ook op je Amundsen / Columbus weer laten geven en in de maxidot de navigatie instructies?

Of je besteld de volgende keer een VW met Active Info display... ;)

Canon-Eye

Forumguru
Die range bekijk ik hoogstens incidenteel, bv. om te beslissen of ik op de heen- of de terugweg zal stoppen om te tanken.
Als rechtstreekse feedback op de omstandigheden en m'n rechtervoet heb ik standaard liever het actuele verbruik in l/100km in beeld.

Canon-Eye

Forumguru
Ik zet altijd de trip op 0 bij een tank beurt
Dat doe ik met de trip-2 (die niet na 2 uur op 0 springt) ook, nadat ik die waarde en ook het gemiddeld tripverbruik plus de totaal kmstand op het bonnetje heb genoteerd om thuis in te voeren. Soort van dubbele gegevensbackup, zeg maar.

Een blik op de range spaart me hoofdrekenwerk...

MCA

Lid
Dus je weet ook dat je dan in bepaalde menu's bepaalde functie's kunt aan en uitzetten door een vinkje te zetten of juist weg te halen !!??
Je bedoelt het bijgevoegde scherm
IMG_3801.JPG
Geen idee wat dat doet, niet aanpassen wat ik wil in ieder geval

En range was maar een voorbeeld, ik was gewoon benieuwd of je met vcds de info op het maxi dot kon veranderen.

Bakkertje

Forumguru
Ik zet altijd de trip op 0 bij een tank beurt en ik weet dat ik tussen de 600-700 km kan rijden met een tank
Dat doet je auto standaard al (in ieder geval m'n Passat doet dat) ik heb een sinds start, sinds tanken en een langere tijd.
De dagteller gebruik ik eigenlijk helemaal niet meer..

IMG_0733.JPG.f1c7e107f78f7d2b760cc0bc0880db30.JPG

Niet van mijn auto overigens ik heb geen Golf Station en rijd niet op CNG, maar op diesel, maar even ter illustratie...

Okki

Donateur
Hoe weet de auto overigens dat je bent wezen tanken?
Vandaag onderweg voor een ander doel de dagteller op nul gezet (dus niet getankt) en de kilometerstand sinds tanken staat nu nog op 540 km
Zou dat met de snelheid te maken hebben wanneer je hem reset (bij tanken sta je uiteraard stil) of meet het systeem iets in de tank?

Bovenaan Onderaan