Max. kogeldruk bij vast en afneembare kogel octoII

octofreak

Actief lid
Wie o wie met een vaste en afneembare trekhaak kan mij vertellen wat de maximale kogeldruk is?? Voor die het niet weten, dit kun je vinden op het typeplaatje naast de trekhaak. Ik zit te dubben tussen een vaste of afneembare trekhaak, maar voor mij is de kogeldruk van belang.

Let wel, het gaat om de octoII combi, maar ik weet niet of het verschilt met een hatchback. /forum/images/graemlins/smirk.gif

alvast voor de antwoorden /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif
 

octofreak

Actief lid
Fijn dank je wel!

Nu nog kijken of het schilt met een afneembare kogel, want volgens mij is deze max. kogeldruk lager...
 

rene

Nieuw lid
ik heb mijn Octavia II Combi vorige week afgehaald: exemplaar met afneembare trekhaak. Bij de paperassen van de trekhaak stak een papiertje met als boodschap: "Opgepast max 75 kg kogeldruk"
mvg
rené
 

octofreak

Actief lid
Dank dank voor de antwoorden. Gek genoeg was ook ik van mening dat de afneembare maar 50kg mag hebben, maar kennelijk heeft de trekhaak van rene wel gewoon 75 kg.
Dat wordt dus nog even goed informeren bij de dealer.
 
Inderdaad, zoals Rene zegt, op de handleiding van de afneembare trekhaak staat : maximale kogeldruk 75 kg.
 

octofreak

Actief lid
Nu mensen,
ik heb de dealer even gebeld. Hij moest ver zoeken maar uiteindelijk het antwoord. Beide versies kunnen max. 75 kg aan. Het zou namelijk niet aan het soort kogel liggen maar aan de auto zelf. Tja en die verandert niet, dus is het voor beide 75.

Nu dus met afneembare kogel besteld.
 
Bovenaan Onderaan