Martin19: O2 HB 1.6 opgehaald!

Hallo medeforummers!

Nadat ik een tijdje geleden mezelf heb voorgesteld is het nu de beurt aan mijn nieuwe auto!:473:

Korte inleiding: tot voor kort reed ik in een Peugeot 207, maar op zoek naar meer ruimte en comfort heb ik gekozen voor de pre-facelift O2.
Sinds 3 januari staat 'ie voor de deur!!

De eerste ervaringen tot nu toe zijn zowel positief als (in mindere mate) negatief:

Positief:

- RUIMTE! Het boodschappenkrat dat in de 207 klem stond in de kofferruimte vind ik nu bijna niet meer terug in de O2.
- Comfort. Op de stoelen na dan. Maar veercomfort e.d. is absoluut beter dan de 207. Niet zo raar natuurlijk; de O2 is toch een ruime klasse groter.
- Geluidsniveau. In verschillende reviews op internet las ik over het aanwezige motorgeluid van de 1.6 MPi, vandaar dat ik uit voorzorg een isolatiemat heb laten plaatsen. Nu overheerst het (niet irritante) afrolgeluid van de Bridgestones. 'k Weet natuurlijk niet hoe het geluid is zonder deze isolatiemat.
- En tot slot: de kleur. Satin Grey vind ik persoonlijk toch een stuk sprekender dan het neutrale zilvergrijs van m'n 207. Bovendien vind ik 't 1 van de mooiere kleuren voor de pre-facelift O2.

Negatief (1e indruk):

- De stoelen! Na een uurtje rijden krijg ik pijn in m'n onderrug. Zit nu nog een beetje te vogelen met de stoelinstelling. Wellicht helpt de lendensteun (gisteren anders ingesteld; even testen nog) en het hoger zetten van de stoel.
- Zicht naar achteren.....heb helaas geen parkeerhulp laten monteren. Wellicht een kwestie van gewenning.
- Aangezien mijn auto een voorraadauto was van PON kon ik niet kiezen voor extra opties. Anders had ik zeker gekozen voor de achterruitwisser. Deze mis ik nu (zeker omdat het zicht naar achteren niet echt geweldig is).

Maar tot dusver ben ik zeer tevreden over de O2. Wordt ongetwijfeld vervolgd....

Komt u onderstaande auto tegen met een glimlachende bestuurder; ik zou het kunnen zijn:winkie:.
Foto-BJ76JCBO.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Ha Martin!

Allereerst gefeliciteerd met je auto! Ga je heel wat plezier van krijgen denk ik.

Even snel voor wat betreft de stoelen: er zijn meer mensen met die ervaring (waar ik zelf overigens absoluut niet bij hoor). In dit draadje kun je meer info en eventuele oplossingen vinden.

Groet en veel plezier van je O2!

Marco
 

octofreak

Actief lid
Ha Martin,


feli met je auto!

Voor wat betreft de stoelen, ik heb daar ook wel ervaring mee en bij mij wisselt het nogal. Soms wel last, meestal niet. Ik verdenk of de lendesteun of het feit dat de stoel niet gekanteld kan worden zodat de stand van je rug tov je benen gunstiger kan worden ingesteld.
 

breef

Lid
Gefeliciteerd Martin!

Ik heb zelf wel een paar keer gereden en meegereden in een 2005 O2 combi elegance en deze stoelen zaten super! Maar misschien dat dit andere stoelen zijn dat in jouw O2 dat durf ik zo niet te zeggen.. Ik hoop dat je er een oplossing voor vindt!
 

cvegreen

Forumguru
van harte gefeliciteerd met je mooie O2 man. Wel jammer dat je rug pijn doet na een uurtje skoda rijden. Ikzelf kan uren in mijn fabia vertoeven zonder pijn , heb de simpelste stoelen die je maar kan hebben , zonder lendensteunen of iets dergelijks en dat terwijl ik hernia heb (schakels die los op elkaar staan).
 

vdijk

Lid
Negatief (1e indruk):

- Zicht naar achteren.....heb helaas geen parkeerhulp laten monteren. Wellicht een kwestie van gewenning.

Ik denk dat het een kwestie van gewennig is. Het is natuurlijk een hele ander auto dan een 207, deze heeft een kort kontje en zit de achterruit direct op de bumper.

Negatief (1e indruk):
- Aangezien mijn auto een voorraadauto was van PON kon ik niet kiezen voor extra opties. Anders had ik zeker gekozen voor de achterruitwisser. Deze mis ik nu (zeker omdat het zicht naar achteren niet echt geweldig is).

Ik moet zeggen dat ik de ruiterwisser niet echt mis. In deze tijd dat de ruiten nog dicht zitten door de vorst, maar ik gebruik van de zijspiegels en dit gaat goed.
 
olieverbruik

Zo...even dit topic afstoffen!

Inmiddels dreigt de kilometerteller de 5.000 km te passeren. Niet heel veel natuurlijk in een maand of 4 tijd.
Moet zeggen dat de O2 't prima doet, de stoelen vallen inmiddels niet meer in negatieve zin op; lendesteun niet in gebruik en de stoel in vrijwel de hoogste stand is blijkbaar voor mij een goede stand.
Wat ik wel redelijk schokkend vond (en vind) is een brandend oliepeillampje (galgje?) na amper 4.000 km. Er ging 1 liter bij voordat het peil weer op max. stond. Ik heb de hoop dat de olie niet helemaal aan het maximum stond toen ik de auto heb gehaald, anders is het verbruik wel erg hoog. Heeft iemand anders ook een dergelijke ervaring? Betreft dus een 1.6 MPI.

Verder dus een tevreden O2 rijder (die de O2 facelift stiekem toch wel mooi vind.....volgende keer maar 's kijken:smirk:).
 
Bovenaan Onderaan