Martin met een Fabia Combi Greenline 1.2 TDI 2010

Hallo allemaal,

Ik ben Martin, 29 jaar oud en heb mij gisteren aangemeld op dit forum omdat ik afgelopen zaterdag een Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 TDI uit september 2010 heb aangeschaft! :)

Waarom een Skoda Fabia? Momenteel rijdt ik mijn woon-werk verkeer ook in een 1.2 TDI, namelijk een Lupo 3L. Daarnaast heb ik een Lotus Elise S2 voor de fun. De vrouw heeft een Mazda 2 uit 2004. De Mazda is dus zegmaar de meest praktische auto, maar er is een kleine op komst, dus is wat meer ruimte wel welkom. Zodoende ben ik op een Skoda Fabia Combi Greenline uitgekomen. De 1.2 TDI vind ik een prima motor en de voordelen van het lage verbruik en de vrijstelling van de MRB zijn ook erg leuke voordelen!

Tevens hebben we nog in een Seat Ibiza ST gereden, maar deze vond ik minder fijn rijden, en is echt een stuk minder ruim van binnen! Vooral qua beenruimte op de achterbank.

Ok, genoeg gepraat, hier wat foto's:

Hij is uit September 2010 en er staat nu zo'n 26.000km op de teller. Tevens zit er een setje winterbanden bij. Hij heeft de volgende extra opties:
- climatic control
- privacy glass
- lederen stuurwiel
- electrische ramen achter
- roofrails

Hij krijgt nog een afleverbeurtje en dan gaan we hem aanstaande zaterdag ophalen!

Het enige wat wel op mn lijstje stond wat er niet op zit is een trekhaak, maar die zet ik er binnenkort wel onder. Ik heb gezien dat er over de trekhaak genoeg info te vinden is hier op het forum.

djmshell

Senior Member
Welkom hier op het forum,

Heel veel veilige Km toegewenst met de GL en wat betreft de gezins uitbreiding. heb je aan de Faab een goede keus. ( Daarom hebben wij er destijds ook voor gekozen)

Auto ziet er erg netjes uit. mooie plaatjes hoor.

PS. bij ons viel de seat ook af. Daar moest ik meer betalen voor dezelfde opties en reed inderdaad minder fijn naar onze mening.

Thanks beide! We zijn er ook erg blij mee en vinden m ook erg mooi, hoewel dat groen ook heel gaaf is, djmshell! (dat zie je niet veel op een combi)

@ laagvlieger: dat is nog moeilijk te zeggen, aangezien ik de Fabia nog niet heb, dus slechts korte tijd in deze auto heb gereden. Maar alvast wat verschillen waarom ik denk dat het moeilijk te vergelijken is:
- De fabia weegt 1100+ kg vs 800kg voor de Lupo
- De lupo is een automaat (hydraulisch bediende handbak) en de fabia een handbak (gelukkig!)

Ik moet zeggen dat het er onder de kap ook aardig anders uitzag, hoewel het in de basis toch wel ergens hetzelfde blokje zal zijn. Maar als ik de Fabia heb ga ik de verschillen wel eens op het gemakje bekijken!

Verder ben ik wel benieuwd naar de verschillen qua verbruik. Met de Lupo 3l (dus fabrieksopgave 1:33) rijdt ik meestal op een tank zo tussen de 1:28 en 1:31. Hierbij moet ik zeggen dat ik voor woon-werk het grootste deel over provinciale wegen rijdt, wat betekent grotendeels 80km/h en max 100km/h.

laagvlieger

Forumguru
Ik kan je alvast zeggen dat de TDI uit jouw nieuwe Fabia geen enkel onderdeel gelijk heeft met de TDI uit jouw Lupo. Het is een heel andere motor. En met dezelfde rijstijl zul je ongeveer 1 op 24 halen met de Fabia. Althans dat schat ik :eek:

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en veel plezier met je FII. Leuke funauto heb je.

djmshell

Senior Member
hoewel dat groen ook heel gaaf is, djmshell! (dat zie je niet veel op een combi)

Thanx :eek:
mijn vrouw vond het eerst maar niks dat groen. Die wilde rosso brunello wat ook een mooie kleur is. Maar goed heb haar kunne omkopen met een etentje:winkie: om voor groen te gaan. En sinds we hem hebben is ze helemaal weg van de kleur. ;)

Maaruh LOTUS Elise leuke funauto ook plaatje van????

Ja hoor!

Dit is de Lotus:

Lotus_004.jpg

Lotus_001.jpg

Lotus_002.jpg

En een verklaring waarom ik groen zo mooi vind! Voordat ik de Lotus had, had ik een Nissan 350z, die grijs was toen ik hem kocht, maar die ik heb verbouwd en groen heb laten spuiten!
350zShoot2.jpg

350zShoot3.jpg

Ik ben benieuwd wat je van de 1.2 TDI 3 cilinder gaat vinden, nu je met zoveel geweld hebt rond gereden.... Erg mooi en des te leuker voor Skoda dat zo'n auto liefhebber dan juiste voor een Faab kiest. Welkom

Ja ik ben ook wel benieuwd, maar ik heb er alle vertrouwen in! Ik rij nu ook in een 1.2 tdi naar mn werk (Lupo 3l) en blijf dat ook doen. De Fabia zal voornamelijk de gezinsauto zijn, dus de vrouw zal er vooral in rijden, of als we prive op pad gaan. (er is een kleintje op komst). Ik waardeer momenteel ook beide auto's. De Lotus voor de fun, wat een genot is als ik er lekker een rondje in ga rijden, en de 1.2 tdi voor het genot aan de pomp! :)

Ach, als je kleintje er is verdwijnen ook misschien wel de wilde haren :tongue:
Hij ziet er iig zeer mooi uit en qua binnenruimte is het echt genieten !!

Veel plezier dit weekend...

Haha! Ja wie weet! De haren zijn in ieder geval al wel langzaam aan het verdwijnen dus misschien verdwijnen de wilde ook wel :)! Maar tot die tijd heb ik in ieder geval de Lotus in de schuur staan, voor de tijd dat ik nog wilde haren heb!

Dat plezier van t weekend gaat wel goedkomen! K heb veel zin om de Fabia te gaan halen morgen!

RayDelft

Forumguru
Een Fabia met verstand gekozen, prima auto en een rationele keuze. En voor de fun een Lotus! Dat noem ik "Simply Clever ".

Bedankt en er is inderdaad goed over nagedacht.

Afgelopen zaterdag dus de Fabia opgehaald. Hij rijdt echt heerlijk en bevalt nu al super! Na 2 km ging er een lampje branden, maar dat was het lampje van de bandenspanning dus niets aan de hand. Binnenkort eens op het gemak het boekje doorlezen om te kijken hoe alles werkt enzo. Ook de vrouw is zeer tevreden met de auto. De stoelen zitten erg goed, en aangezien ze wel eens rugklachten heeft is dit erg belangrijk.

Een erg blije en tevreden Fabia rijder hier dus! :)

cvegreen

Forumguru
Mooie fabia hoor, fabia combi in het wit vind ik erg mooi. Maar de lotus, dat is een belevings bom. Heb ooit eens het geluk gehad om daarin te mogen sturen op circuit van zolder. Een en al emotie als je daarin rijdt. Wat een power die kan vrijkomen

Bovenaan Onderaan