MarkvdD's Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Bussiness

MarkvdD

Forumguru
Laatst bij de mislukte poging de remschijven te vervangen lukte het me niet om de 200 Nm te halen voor de bouten van de remklauw beugel. Als je het op straat doet heb je erg weinig ruimte onder de auto om een goede slag te maken en om goed kracht te zetten. Hebben jullie hier een tip voor?

gehaktbal

Forumguru
Enige wat ik kan adviseren is om hoger op te krikken (en goed borgen dat als je krik het begeeft, dat je er niet tussen zit). Verder zou ik zulke klussen stiekem toch wel liever op een (gehuurde) brug doen. Heb mijn lesjes op de oprit inmiddels geleerd de afgelopen jaren. :koffie:

MarkvdD

Forumguru
De bout zit juist aan de achterkant dus met een verlengstuk kom je dan verder onder de auto te zitten. Overigens heb ik wel een verlengstuk gebruikt om voorbij de schokdemper te komen. Maar dan is het ook weer lastig dat je dan lastig bij de momentsleutel komt.

Hoger opkrikken zorg wel dat je een langere slag kan maken maar de momentsleutel blijft dan nog steeds lastig bereikbaar.
f0c89ef531ef00345617e0a99d8bb09f.jpg

EdK

Forumguru
Was er even vanuit gegaan dat je er net als bij wiel bij kon komen....
Tsja dan word het opkrikken en op 2 sinaasappel kistjes zetten en er dan onder gaan liggen...
Of aandraaien net voor de slag voor het breken...... ( niet mij vragen want dan breekt hij )

Arjan1985

Forumguru
Anders haal je die schokdemper even weg. Dat is het werk niet. En idd veel hoger krikken. As steunen eronder. En dan je moment sleutel 180 graden draaien zodat die beneden staat. Dan kun je trekken aan je sleutel en hoef je er wellicht niet eens onder te liggen.
Hoeveel Nm haal je wel?

MarkvdD

Forumguru
Dat is wel een goed idee, even de schokdemper los halen. Hoeft waarschijnlijk alleen onderaan los omdat genoeg ruimte te krijgen.

Ik heb niet gemeten/bekeken hoeveel Nm ik wel haal eigenlijk, had de momentsleutel op 200 Nm staan maar we hadden geen klik samen .....

Bovenaan Onderaan