Columbus Map update ECE 2022

Hoe doe je zo'n update eigenlijk?
Ik heb een Kodiaq die op 12/11 is geleverd, facelift dus met Columbus systeem.
Kan ik de update gewoon digitaal doen vanuit de auto, of moet ik de kaarten op een sd kaar zetten?

Indien sd kaart.....waar zit deze in de Kodiaq? Heb even snel gekeken maar zie niets.

Alvast bedankt.
 

Eppiegrande

Actief lid
Nu 2x zip file gedownload. Maar 2x fout bij uitpakken. Anderen zelfde probleem?

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Ik had dat probleem ook. Gebruik altijd winrar, die ging over de zeik en flikkerd dan doodleuk de reeds uitgepakte gegevens weg.. vervolgens uitgepakt met de windows uitpakker.. nergens geen last mee. Maar er zit zeker iets scheef in de zipfile,…
 

Eppiegrande

Actief lid
Dank voor de tips, winrar werkt niet windows unzip wel. Nog nooit probleem met winrar. Nou ja voor alles een eerste keer. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Wat ik in de handleiding mis is toch wel of je motor moet draaien tijdens het updaten of dat je de update kunt starten vanuit 'contact-stand' voor je deur en dan gewoon weer naar binnen kunt gaan om dan na 2 uur te kijken of die klaar is?

Lijkt me niet dat dit erg energieslurpend is.
 

brepus13

Forumguru
Gewoon proberen zou ik zeggen…. Als je een accu lader hebt kun je die gok wagen.

ik heb de accu aan de lader gehangen voor die 2 uurtjes aangezien ik niet van verassingen hou ;)
 
Heb ik laatste keer ook zo gedaan: contact aan gelaten; handig met kessy, seutel mee naar binnen, dan kan de wagen niet gestart worden (sleutel niet gevonden).

vervolgens acculader eraan. Wil nog steeds een keer een zwaardere kopen. Heb nu een 5 Ampére. Hij werd aardig warm. Geen idee hoeveel stroom er loopt tijdens contact aan. iig alles uit; climate verlichting etc. En toen idd laten updaten. Bijgewerkte navi en volle accu (of iig geen lege) is het resultaat :thumbsup:
 

Herre

Senior Member
Ik doe het meestal als ik een langer stuk moet rijden, 45 minuten is meestal genoeg. Heb nog niet meegemaakt dat het langer dan een uur duurt.
 
Thanks.. Heb de kaart uiteindelijk voor de deur geupdatet. Klein ritje gemaakt en daarna toch maar even stationair laten draaien terwijl ik nog even wat belletjes deed.

Mijn ervaring is wel dat het langer duurt als je harder rijdt dan moet je navigatiesysteem (GPS) op de achtergrond hard aan de slag. Tijdens stilstaan zie je dat het wat sneller gaat percentueel gezien.
 
Update gedownload en uitgepakt. Bij het uitpakken kreeg ik verschillende curupte bestanden maar toch maar geprobeerd om de update in de auto door te voeren. Tijdens een ritje van ongeveer 50 minuten was de update klaar maar of het goed staat met die corrupte bestanden weet ik niet. Anders moeten we wachten op de volgende update.
 
Bovenaan Onderaan