Makkelijk!

SkodaMan

Actief lid
'tZal wel stom zijn maar ik heb iets makkelijks ontdekt na bijna een jaar. Als je O2 afgesloten is en je wilt wat uit de kofferbak hebben kun je die openen met de middelste knop op de afstandbediening. Geen nieuws dus tot zover.

Als je vervolgens de kofferbak weer dicht doet, gaat ie vanzelf weer op slot. En dat wist ik dus niet. Stom hé. /forum/images/graemlins/smirk.gif

Reizende

Actief lid
Ik heb daar nog wel een klein vraagje over. Als je op die middelste knop drukt gaat 'ie inderdaad open, maar als je er niet snel genoeg bij bent is 'ie ook zo weer dicht! Ben ik de enige die dat heeft, of is er iets mis? Mocht het zo horen, zie ik het voordeel van die functie niet echt..

Dutch

Actief lid
Hoe kan dat nou??? De klep gaat fysiek een stukje open als je de middelste knop gebruikt. Hij kan dan toch niet vanzelf weer dicht gaan?

De klep gaat een klein stukje open, maar je moet nog wel op het knopje onder de klep drukken, anders is deze nog niet los, en dat vind ik lastig als je met 2 handen vol staat.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De klep gaat een klein stukje open, maar je moet nog wel op het knopje onder de klep drukken, anders is deze nog niet los, en dat vind ik lastig als je met 2 handen vol staat.

[/ QUOTE ]Volgens mij is DAT dan niet goed bij jou, en springt de klep bij mij geheel uit het slot. Ik zal het straks even testen.

Vwb. de andere vraagsteller hierboven: dat is normaal hoor, dat als je de deuren of de klep ontsluit en je doet een tijdje niks, dat de boel dan weer op slot gaat. Is zo bedacht om te zorgen dat je de auto niet 'per ongeluk' opent en open laat zonder dat je het weet.
Alleen in het geval van de opengesprongen klep zit DIE daarna niet op slot hoor. 't Is geen Mercedes of BMW die z'n eigen achterklep dichttrekt... /forum/images/graemlins/smile.gif

rickske

Actief lid
Ik heb daar nog wel een klein vraagje over. Als je op die middelste knop drukt gaat 'ie inderdaad open, maar als je er niet snel genoeg bij bent is 'ie ook zo weer dicht! Ben ik de enige die dat heeft, of is er iets mis? Mocht het zo horen, zie ik het voordeel van die functie niet echt..

[/ QUOTE ]

Het voordeel van deze functie is als je naar bvb. een winkelcentrum gaat winkelen en je koopt kleding dan kan je deze in je koffer opbergen zoder de hele auto te ontgrendelen en kan je verder gaan winkelen in een andere winkel.

Dutch

Actief lid
Vwb. de andere vraagsteller hierboven: dat is normaal hoor, dat als je de deuren of de klep ontsluit en je doet een tijdje niks, dat de boel dan weer op slot gaat. Is zo bedacht om te zorgen dat je de auto niet 'per ongeluk' opent en open laat zonder dat je het weet.
Alleen in het geval van de opengesprongen klep zit DIE daarna niet op slot hoor. 't Is geen Mercedes of BMW die z'n eigen achterklep dichttrekt... /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Dat is precies de reden dat je de middelste knop even ingedrukt moet houden voordat de klep opengaat. Hierdoor is het bijna onmogelijk dat je dat knopje per ongeluk gebruikt en de klep dus onbedoeld open zou gaan.

Ik heb laatst voor een paar dagen een nieuwe passat sedan mee gehad, bji deze ging de achterklep helemaal los. Lees ik het hier nu goed, dat bij een O2 hij maar een klein stukje los gaat of is er meer aan de hand? (combi / hatchback)

/forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif

Olaf

Lid
De klep springt uit het slot maar gaat niet helemaal omhoog (ca 1-2 cm). De truuk is om dan met je voet de klep een duwtje te geven waarna deze wel verder omhooggaat. En dit kan dus ook met je handen vol met kleding ( /forum/images/graemlins/crazy.gif al hadden ze daar toch de boodschappenauto voor bedacht zodat wij niet op zaterdag al die kledingwinkels in moeten???)

Je kunt ook een grote veer in de kofferbak monteren zodat als je op het middelste knopje drukt dat ie dan helemaal openspringt. Of je laat je vriendin in de kofferbak zitten om hem open te duwen als jij op het knopje drukt...
OK, nu zonder dollen, volgens mij kun je de klep gewoon omhoog trekken zonder het handgreepje aan te raken, na het indrukken van het knopje.

ougie

Forumguru
Jongens, jongens wat een gedoe zo'n klep. Skodaman vrees niet alles werkt naar behoren zo te lezen. Echter het belangrijkste wordt hier over het hoofd gezien. n.l Als de auto op slot staat en je gebruikt de middelste knop op je afstandbediening om iets in de achterklep te gooien, wees je er dan van bewust dat je je sleutelbos nog in je hand hebt op het moment dat je de klep dicht gooit. Doe je, uit onachtzaamheid, de sleutelbos bij de spullen die je in de achterklep gooit, heb je een groot probleem.
/forum/images/graemlins/uitlachen.gif /forum/images/graemlins/ahum.gif Dan moet je naar huis bellen en iemand de reservesleutel laten brengen.

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik ook op mijn Fabia Elegance. De achterklep ging een klein beetje open als je op het middelste knopje drukte. En dan kon je gewoon de klep verder open doen. Op mijn Equipe Plus zit het niet maar ik moet zeggen dat ik het ook niet echt mis. Vaak had ik mijn handen vol als ik er gebruik van maakte en dan moet je nog je spullen op de grond zetten om de achterklep te openen. Het mooiste was natuurlijk geweest dat de achterklep helemaal open ging.

SkodaMan

Actief lid
Jongens, jongens wat een gedoe zo'n klep. Skodaman vrees niet alles werkt naar behoren zo te lezen. Echter het belangrijkste wordt hier over het hoofd gezien. n.l Als de auto op slot staat en je gebruikt de middelste knop op je afstandbediening om iets in de achterklep te gooien, wees je er dan van bewust dat je je sleutelbos nog in je hand hebt op het moment dat je de klep dicht gooit. Doe je, uit onachtzaamheid, de sleutelbos bij de spullen die je in de achterklep gooit, heb je een groot probleem.
/forum/images/graemlins/uitlachen.gif /forum/images/graemlins/ahum.gif Dan moet je naar huis bellen en iemand de reservesleutel laten brengen.

[/ QUOTE ]

Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal het in m'n oren knopen.

Henny

Actief lid
Met je voet? Lekker voor de lak of heb je soms een lease-auto? (ook daar beschadigt de lak net zo snel trouwens)

De klep is ook een veiligheidsvoorziening volgens mij: je kan dan in de achterbak bezig zijn terwijl het dan niet mogelijk is dat men iets uit de cabine haalt omdat die dan nog, of al, op slot is.

SkodaMan

Actief lid
Met je voet? Lekker voor de lak of heb je soms een lease-auto? (ook daar beschadigt de lak net zo snel trouwens)

[/ QUOTE ]

Het schijnt dat Lease auto's toch anders zijn dan koop auto's. Het is niet wetenschappelijk bewezen maar men denkt dat je met een Lease auto:
- meer betonblokken kan vervoeren
- nooit olie hoeft bij te vullen
- nooit het interieur hoeft schoon te maken
- vrijwel geen profiel op je banden hoeft te hebben
- veel betere remmen hebt
- de koppeling niet hoeft te bedienen bij het schakelen
- de stoepranden veel makkelijker oprijdt
- lakbeschadigingen niet hoeft bij te werken
- het brandstofverbruik er niet toe doet

zeggen ze........! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

bert2

Lid
Hoorde laatst van iemand die in Vledder stond, z'n jas in de kofferbak legde -per abuis inclusief sleutel- en toen de klep dichtgooide. Hij kon dus in een leenauto naar huis (Lekkerkerk) om de reserve sleutel te halen.
Misschien dus deze optie gewoon niet gebruiken. Het voordeel ervan ontgaat me sowieso als je toch nog de klep met de hand uit de tweede vergrendeling moet halen en moet openen. Inderdaad niet handig als je met volle handen staat.

DavidB

Nieuw lid
En dat (van die leaseauto's) is niet waar?! /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/rockon.gif

Nou dat is mij vandaag gebeurt.

Klep open met het bewuste knopje, sleutelbos moest ik ergens kwijt dus maar even in de boodschappen doos.

Doos erin, en uit gewoonte klep dicht om nog even verder boodschappen te doen.

En op het moment dat ik de klep dicht deed, voelde ik o jee dat is niet goed. En ja hoor. De beveiliging is prima want de auto is niet meer open te krijgen.

Naar huis etc etc.

Dat gaat mij geen tweede keer overkomen.

ougie

Forumguru
Dat bedoelde ik dus /forum/images/graemlins/uitlachen.gifjev64 /forum/images/graemlins/yeah.gif

Bovenaan Onderaan