LV aandrijfas gebroken!!!

snapo6

Senior Member
En het houdt maar niet op .... :sterretjes:

Gelukking voor de deur gebeurd maar lv is de aandrijfas gebroken, reparatie wordt uitbesteed.

Iemand indicatie wat zoiets kan gaan kosten?
ANWB kan/mag de auto niet naar VAG techniek slepen dus iemand tips voor een goeie betrouwbaar adres in de buurt van Spijkenisse?
 

Cordoba

Forumguru
Waarom kan/mag de ANWB de auto niet bij Vagtechniek brengen? Is de afstand te groot? Als je zelf voor de extra km's betaald, brengen ze 'm dan wel naar Vagtechniek?
Andere optie is om een autotransporter voor 1 auto te huren, en iemand vinden met een vrachtwagenrijbewijs, die de O1 daarmee naar Vagtechniek wil brengen (of een aanhanger ervoor huren kan ook).
 

snapo6

Senior Member
Pech in eigen woonplaats dus alleen sleepservice naar garage in Spijkenisse en extra betalen is geen optie vlgs ANWB.
Ivm komende long weekend wil ik het zo snel laten herstellen dus aanhanger huren en zelf brengen gaat weer tijd kosten afgezien van de kosten.
 

guitar_billy

Senior Member
@snap06 Hoe heb je geconcludeerd dat de aandrijfas gebroken is? Wat is er precies stukgegaan?

Voor een prijs indicatie kun je eens zoeken op onderdelen bij sloopbedrijven.
 

snapo6

Senior Member
ANWB is langsgeweest en heeft precies laten zien waar het afgebroken was. De stang aan de kant van de koppeling was gewoon compleet afgebroken.
Aandrijfas is voor mij een essentieel onderdeel en heb ik liever nieuw en vervangen kan ik niet zelf doen.
 

Rene C

Forumguru
In nieuw beijerland zit een garage (voormalig seat dealer, maar heeft naar eigen zeggen zelf het dealerschap teruggegeven om dat de voorwaarden van pon hem niet aanstonden) waar ik met al mijn seats altijd naar toe ging voor onderhoud en service. Garage van dorp. Is tegenvwoordig VAG garage geworden. Hoef je alleen het pontje maar over.
 

Cordoba

Forumguru
Als je Vagtechniek een mailtje stuurt, heb je kans dat morgen of anders toch maandag al antwoord hebt. Als je echt een nieuwe aandrijfas wil, gaat je dat niet lukken voor komend weekend: dan moet een bedrijf die maandag gaan bestellen (ik geloof niet dat er een garage is, die ze op voorraad heeft liggen), en ik ben bang dat de as voor donderdag (hemelvaart, dus voor veel bedrijven al weekend) niet binnen is bij de garage die 'm besteld, en dan heb ik het nog niet eens over plaatsen van de as.
 

snapo6

Senior Member
De Skoda dealer (Veprada/Hoogenboom) zou het dinsdag binnen kunnen hebben maar weet niet of ze het voor het komend weekend kunnen inplannen afgezien van het 'duurdere' prijs.

Vagtechniek ga ik maandag ook bellen. Uitdaging is auto voor komend weekend gerepareerd te hebben!
 

Cordoba

Forumguru
Voor de meeste onderdelen zou de dealer die inderdaad 1 werkdag na de bestelling moeten hebben, maar bij de aandrijfas van een oud model heb ik daar toch grote vraagtekens bij. Als je Vagtechniek een mailtje stuurt, kunnen ze maandag veel sneller reageren (kunnen ze zaken vooraf uitzoeken).
 

Antera

Donateur
As is goed te vervangen. 8 boutjes aan de binnenzijde. En even je fusee los aan de buiten zijde en hij zit eronder. Maar het asje kost al ergens tussen de 2 en 300 excl montage. www.winparts.nl kan je hem bestellen eventueel kan je hem via mij bestellen bij winparts en krijg je nog extra korting.
 

snapo6

Senior Member
:nailbiting: :cry: :( zooooooo da's meer dan ik dacht.
En hoeveel uur werk is het ongeveer?

@Antera - als jij dit ook kan stuur me dan eens een prijsopgave incl. montage via pm?
 
Laatst bewerkt:

snapo6

Senior Member
Met dank aan @Antera wordt auto woensdag gerepareerd.

Origineel niet op voorraad (belachelijke prijs trouwens), imitatie niet zeker of het woensdag ochtend geleverd kan worden dus water bij de wijn gedaan en eentje bij een demontagebedrijf besteld.

Woensdag wordt de auto opgehaald en naar Dongen gebracht en heb goede hoop voor een succesvolle terugreis in de avond.
 
Bovenaan Onderaan