Luuk's Audi

Rallye

Forumguru
Mooie wagen! Zo rood in het interieur hoeft voor mij niet. Zo op de foto is het geen echt opvallende auto, zeker met deze velgen. Dat kan veel uitbundiger, maar dan val je inderdaad meer op bij de plofkrakers en je lokale motormuis.....
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

B.Stuurder

Forumguru
Dikke bak @Luuk Thijssen !

De modellen uit de VAG groep evolueren sowieso qua ontwerp. Audi's sinds de monogril vind ik ook eigenlijk allemaal erg veel op elkaar lijken.
Op de foto's van het interieur zie ik de Maxidot, de ventilatieroosters, de stoelbediening, de achteruitkijkspiegel en het panoramadak zoals die ook in de O3 te vinden zijn. Ook het stuur heeft veel dezelfde elementen. Daarom zal het voor Skoda rijders niet gedateerd aandoen. In feite is het dat dus ook niet, als het nu nog courant is.
 

LT83

Forumguru
Ja VAG wisselt flink uit met schakelaars e.d.. Zelfs op de Gallardo vind je bijvoorbeeld dezelfde onderdelen als in een A4.
Dat vond ik zo'n afknapper toen ik een paar jaar geleden een stukje heb gereden in de Superleggera LP-570-4
Al zijn er natuurlijk altijd bepaalde interieur onderdelen die anders zijn.
 

sitechris

Donateur
Gisteren klein blokje gereden met deze Audi S4. Paar zaken vallen me positief op:

1) Geweldig blok. Waanzinnig snel, soepel en toch ook supermakkelijk rijdbaar. Totaal niet nerveus en de vermogensopbouw is perfect. De compressor zorgt voor een lekkere gasrespons (geen turbogat) en dat maakt de vermogensopbouw gelijkmatiger maar voor je gevoel ook iets minder heftig. Toch is de auto echt razendsnel. Hij klinkt overigens voortreffelijk. Lekker racy
2) De auto was verrassend comfortabel. Totaal niet stug afgeveerd (waar ik wel beetje bang voor was). Het adaptieve chassis doet wonderen. Echt een heerlijke autobahnbrenner
3) De rode stoelen vind ik echt gaaf. Interieur is sowieso top afgewerkt
4) De RS4 remmen zijn heftig.
5) Auto ziet er als nieuw uit. Echt top
6) Minpuntje. Stuurgevoel is kut. Typisch Audi

Conclusie: gave auto!
 

LT83

Forumguru
Thanks Chris, we gaan hem nog wel een keertje verder aan de tand voelen in dld ;)
Wie weet heb jij dan ook weer een toerenmonster :D
 

LT83

Forumguru
Vanmiddag eens even heerlijk de auto wezen wassen. Na het wassen even een stukje toeren.
Heb nog niet echt veel gereden de afgelopen 2 weken, dus ik dacht ga eens lekker de standen van de DCC uitvogelen.

Was onderweg vanuit de stad naar huis toen ik ineens een Ferrari F430 Spider achter mij zag. Hij kwam bij het eerste stoplicht direct achter me staan en toen ik halfgas wegreed kwam hij hard voorbij. Het was toch wel het stereotype Ferrari rijder, ik schat een jaartje of 50 met een mooie dame naast zich. Na een paar korte tussensprintjes kwamen we bij een rood stoplicht. Hij zet hem links naast mij en lacht een beetje, zn vriendin kijkt een beetje minachtend mijn kant op. De lichten op groen en ik pak eigenlijk direct 1 a 2 autolengtes, dit blijft gelijk tot circa 140km/h. Bij de volgende stoplichten parkeerde hij de Ferrari keurig achter mij, in revanche had hij geen trek

Bij thuiskomst natuurlijk even de specs van de Ferrari opgezocht, 0-100 in 4,0 sec. Nu denkik eerlijk gezegd dat ik daar misschien wel net onder kan duiken, maar dan was het verschil alsnog wel wat kleiner geweest. Zn reactietijd was waarschijnlijk net wat minder snel . Op hogere snelheden heb ik geen illusies, maar vanaf de lijn is de Audi serieus snel gebleken ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Nou Luuk, niet omdat jij het bent, maar ik heb 100 x liever jouw Audi dan zo'n Ferrari. Leuk hoor, maar niet praktisch, niet comfortabel en een beetje te hoog "kijk mij eens rijk zijn" - gehalte een Ferrari. Neem dan een McLaren of een Koenigsegg, dan heb je iets bijzonders. Zelf heb ik liever een Camaro uit '69, of een Challenger uit '70 en anders een 2017 Camaro LT1.
Smaken verschillen uiteraard.
 
Bovenaan Onderaan