Lurker uit de coulissen

Www0

Lid
Zie zojuist dat ik mij in sept 2016 geregistreerd heb om informatie te verzamelen over de destijds aangeschafte Fabia 1 Combi uit 2007. Zo heb ik onder andere de beruchte achterportieren gekit (en later ook de portieren voor) op basis van info hier ik hier gevonden had.
Helaas bleef het de laatste tijd een erg vochtige auto door oa lekkage ergens in de buurt van de scharnieren van de klep. Mede hierdoor afgezien van het vervangen van de distributieriem en op zoek gegaan naar een andere Skoda.

Dat is uiteindelijk deze geworden:
E12CEF85-7B68-49D0-A9AA-AA10F769BEEE.jpeg
een Octavia uit 2017 met een 1.0tsi, dsg en panoramadak. Dit laatste was misschien niet zo’n goed idee gezien de vochtige fabia die er eerst was, ik kwam twee weken na aankoop water tegen in de voetenruimte van de bijrijder. Wederom dankzij de kennis op dit forum op een droge dag het panaromadak opengezet en alles eens goed schoongemaakt. Er zat opgehoopt vet rond de rubbers en ik heb de voorste afvoerslangen doorgeprikt. Dit lijkt gewerkt te hebben, sindsdien blijft het droog op de plek waar ik eerst water voelde. :)

Volgende week komt de krytox binnen, kan ik de rubbers netjes in gaan vetten.
Dat ik hier ergens las dat er nu korting is bij Kopacek is mijn banksaldo minder blij mee. Heb oa een bumperbeschermer, leds voor de kofferbak, reserve lampjes, lakstift en nieuwe matten besteld.
 

Www0

Lid
Gefeliciteerd met deze strakke bak!
Ah, je hebt het jongere broertje zie ik. Heb in het begin wat twijfel gehad of ik niet beter een facelift model had moeten kopen, zeker toen ik erachter kwam dat het dak lekte. Budgettair paste deze beter, ben ook nog bezig met een verbouwing waar het nodige geld in gaat zitten.

Het is dat er ook op de Fabia een Skoda logo stond, verder is het een wereld van verschil.

Nu had ik van alles bedacht om aan te passen, echter ben ik tot nu toe tot de conclusie gekomen dat niet alles hoeft. De interieur verlichting geeft voldoende licht, hier komen dus geen ledjes in (behalve de kofferbak).

Qua VCDS is het meeste al wel ingeschakeld van wat ik bedacht had.
CH/LV home blijkt al te werken, CarPlay zit er ook al in, spiegels inklappen ook.

Op de wensenlijst staat nog wel een setje hulpveren voor achter en waarschijnlijk tuning. Heb nu 600km gereden, moet nog erg wennen aan de schakel momenten in drive modus. S stand bevalt beter, maar heb nog niet ontdekt of ik deze als standaard in kan stellen.
 

gehaktbal

Forumguru
Welkom!!

Heb nu 600km gereden, moet nog erg wennen aan de schakel momenten in drive modus. S stand bevalt beter, maar heb nog niet ontdekt of ik deze als standaard in kan stellen.
Als je dan toch geld uit wil geven, kijk dan even naar een dsg tuning van bijvoorbeeld DSG Dokter. Daar heb ik in mijn korte periode dat ik een Seat Leon 2018 met DSG had, laten tunen. De 1e versnelling wordt dan geactiveerd wat daarnaast ook de levensduur van de koppelingsplaten aanzienlijk verlengt, plus de schakelmomenten komen wat hoger in de toeren te liggen.

Uiteindelijk kon ik toch alsnog niet wennen aan de DSG en zit ik nu aan de 2013 Octavia met handbak en die bevalt uitstekend! (DSG was hier overigens niet de doorslaggevende factor in.. een Octavia is gewoon veel meer auto, ondanks dat de basis hetzeflde is).
 

Www0

Lid
@blackswamp30 ja, daar heb ik al naar zitten kijken. En als ik er dan toch ben ook maar meteen iets met de motor. Wil alleen iets meer gereden hebben zodat ik beter weet wat ik wil.
80km/u op de ring Rotterdam in D7 met minder dan 2000 toeren is niet fijn rijden als je iets wilt versnellen. Gek reed ik vorige week op precies dezelfde plek in S7.

Wanneer is er weer een gezamenlijke tuning actie met korting bij vag-techniek?
 
Bovenaan Onderaan