Luidsprekers octavia 4

Vraag:
- zit dit systeem nu in de skoda's waar standaard 8 luidsprekers in zijn verwerkt?
- of met andere woorden, half maart aanstaande krijg ik mijn nieuwe auto:
Skoda Octavia 1.0 TSI E-Tec 81kW MHEV Business Edition DSG

- zit onderstaand systeem daar in?;
Canton Sound System
Het Canton Sound System voor de nieuwe ŠKODA Octavia is een zeer performant toestel met 8 luidsprekers in de deuren, één centrale luidspreker en een subwoofer. Een externe versterker met geluidsprocessor en 10 uitgangskanalen en een systeemvermogen van 570 W garanderen een perfect geluid.

De digitale equalizer biedt drie mogelijkheden voor ruimtelijke geluidsoptimalisering: enkel voor de bestuurder, voor de voorzetels, of voor de volledige auto. De equalizer heeft ook presets voor rock, klassieke muziek, pop en optimale stemweergave, net als een lineaire instelling.

- wie kan mij er meer over vertellen.
 

MRNX

Forumguru
Canton is zeker niet standaard, en wat ik heb begrepen is het ook geen optie (meer) voor Nederland. Ik kon het in ieder geval niet aanvinken.
 

JeSko

Forumguru
@igorsimba

Het word gewaardeerd dat je jezelf even kort, of lang, voorsteld in de meet en greet vooraleer je wat vraagt, dan ga je ook sneller nuttige antwoorden krijgen want dat word als beleefd gezien.

Trouwens triestig om zien hoe er hier met nieuwe leden, die wellicht nog niet helemaal wegwijs zijn, word omgegaan.
 
dank je voor de tip, inmiddels voorgesteld.

Wie rijdt ook:
Skoda Octavia 1.0 TSI E-Tec 81kW MHEV Business Edition DSG, is er geloof ik vanaf september 2020

Gaat mij om de 8 luidsprekers, wie weet hier iets over te zeggen:
- hoe is geluid
- waar zitten de luidsprekers
 

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, en inderdaad, onduidelijkheid troef wat betreft je vraag. Als je op de website van Canton kijkt staat netjes aangegeven waar de luidsprekers zitten, en wat het vermogen is van ieder van de luidsprekers. MAAR, daar staat een fotootje bij van de Octavia 3FL, niet van de nieuwe O4. Bij de O3 zijn het ook 10 luidsprekers, geen 8 zoals in de configurator aangegeven. Ik zie in de configurator ook geen mogelijkheid om het Canton systeem toe te voegen.

Maar het wordt nog verwarrender wat mij betreft. Als je in de configurator klikt op de (standaard) 8 luidsprekers krijg je een fotootje te zien, waarop volgens mij toch echt het Canton logo te zien is (maar dat wil niks zeggen, op de Nederlandse website en in de Nederlandse folder worden Duitse foto's gebruikt, volgens de verkoper die mij m'n auto verkocht heeft).

Ik ben bang dat je enige hoop is een antwoord van iemand die z'n auto al heeft en het voor je wil nakijken. Wat geluid betreft, ik heb het Canton systeem in mijn O3, klinkt prima, maar ik was ook zeker niet ontevreden over het geluid in 'n O2, waar geen Canton systeem in zat.

upload_2021-1-3_15-15-27.png
 

MRNX

Forumguru
Ik heb vrijwel dezelfde auto besteld, komt ook medio maart. Alleen heb ik de business edition plus een het is een combi, maar dat maakt voor de speakers niets uit.

Ik had Canton in m'n O3. Dat was prima, maar ook weer niet extreem fantastisch. Ik hoor ik graag ervaringen van de standaard speakers in de O4. Ik zou geen canton hebben gekozen dit keer, was het mogelijk geweest.

Waar ze zitten? Ik gok 1 in de A-stijl, 1 in het voorportier en 2 in het achterportier (per zijde 4 stuks), maar dat weet ik dus niet zeker!
 

Rataplan

Forumguru
Ik had wel de keuze, maar heb het niet besteld. Ik mis het niet, maar van de Duitsers die het wel besteld hebben begrijp ik dat ze het Canton in de O4 beter vinden dan in de O3... mits je de huidige software 1668 op je auto hebt.
 

tha a

Senior Member
dat Canton in NL zelfs niet eens leverbaar i vind ik dan wel weer kansloos. Weer zo'n typisch PON dingetje... Ik vond (in de O3) verschil tussen de 8 standaard speakers of de Canton wel een groot verschil zitten.
 
Ook erg benieuwd naar de kwaliteit van deze 8 speakers.
Geloof nog nergens kunnen lezen wat men ervan vindt, hoewel dit altijd subjectief is.
 
Heb het audio systeem zojuist getest (standaard speakers) en is gewoon goed te noemen. Zeker als ik gewend ben een peugeot 208 te rijden hiervoor :tongue:
 

@win

Lid
Ik heb ook net een week een nieuwe octavia 4 (business pakket) .

Heb de speakers even opgezocht ,

2x bovenop Dashboard (soort centerspeaker) 2x hoge toon voorin Dashboard thv raamstijl.

2x voorin onder in de deur (er zit ook een “gat”of sparing net bij de deurgreep-lijkt niets in te zitten)

Achterin
2x bovenin de deur (hoge toon) en 2x onderin de deur (mid+laag)

heb hiervoor een octavia 3 gehad , trouwens ook een 2 maar vond het geluid daar voller dan in de nieuwe (4)
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Agree, kom uit superb met standaard systeem. Kon me veel meer bekoren. Zou graag andere luidsprekers er in plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan