Luidsprekers in deur van FabiaII

brechtdb

Nieuw lid
Ik vind de luisprekers die standaard in de FabiaII met pre-radio zitten maar "platjes" klinken.
De receiver die ik er bij gebruik is de Kenwood KDC-BT8044UY.
Ik zou er een component setje van Alpine in willen steken vooraan.

Ik heb nu juist de 2 torx schroeven van de deur los gemaakt maar ik durf niet omhoog trekken. Hoe maak je die deur panelen het makkelijks los?

Ik heb electrische ramen, zijn de knopjes vebonden met het plastic deurpaneel?

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet precies hoe het zit bij de 2, maar bij de 1 zit er nog een schroef onder de raambediening,(plaatje met de schakelaars omhoog wurmen, is geklemd.
Tevens zullen er bij de handgreep nog een of 2 zitten, daarna de kaart lostrekken van het portier(onderaan beginnen,dan naar boven) en het geheel omhoog schuiven.

brechtdb

Nieuw lid
Deurpanelen vandaag losgemaakt. eerst handvat in 2 gesplitst. dan nog 2 schroeven lost gemaakt onder handvat.
panneel hangt vast met clips die je weg van de deur moet lost trekken.
eens alle clips los zijn kun je het panneel omhoog heffen.
Standaard luidsprekers zitten vast met pop nagels.
Even kijken of ik speaker ringen nodig heb om hier luidsprekers van 16cm in te steken voor ik ze losboor.

chocoboy

Nieuw lid
Het handvat is aan de bovenzijde gestoffeerd, betekend dit dat je het gestoffeeerde paneel zo los kan halen?
En daaronder zitten dus 2 schroeven.
Gaat dan het gehele paneel, dus ook het gedeelte bij het raam helemaal naar boven?
Weer een hoop vragen voor een dummie, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

brechtdb

Nieuw lid
nee enkel de handgreep splitst.
het gestoffeerde deel blijft aan het paneel hangen.
De 2 vijzen zitten onder het het handvat.

Als je de handgreep van boven bekijkt zie je een naadje. Dit splitst af. Precies een dop die je van de hangreep haalt. Dit was wel het meest gewriemel en getrek. Deze hangen echt goed vast. Ik heb een set "lepels" in harde kunststof gekocht voor auto bekleding af te halen. Dit heeft me goed geholpen, de dingen kosten +-20euri.

http://www.facom-gereedschap.nl/contents/media/l_cr.d5 1 met naam.jpg

Ik kijk voor een setje Helix Deep blue 62.1 te kopen op een Oostenrijkse site, omdat die met speaker adapterringen geleverd worden. Zonder ring heb je maar een diepte van 4 cm tot aan je raam wanneer je deze naar beneden doet. Daar past geen enkel speaker in.

brechtdb

Nieuw lid
Heeft er iemand al de bekleding van de raamstijl, waar de tweeter achter zit los gemaakt? Ervaringen welkom. Ik probeer het alvast dit weekend.

Bovenaan Onderaan