luidsprekers fabia 1 combi vervangen

vincent73

Nieuw lid
Hoi,

krijg over twee weken mijn eerste fabia combi (mei 2004)

Ik kom nu uit een audi A6 (avant 2.8 V6) dus het zal wel even wennen worden. Audi werd gewoon te duur, loopt 1:6 !!
Krijg in de fabia een mooie nieuwe gastank.

Nu vind ik de speakers in mijn fabia (VDO dayton 4200 + extra speakers zitten er reeds in) echt waardeloos klinken.

Wil alle speakers gaan vervangen.

Weet niet welk formaat ik achterin (naast hoedenplank) kwijt kan. het zijn ovale speakers.

welke afmeting past er goed in? 4x6" , 5x7" of zelfs 6x9" ?

Zit aan de volgende set te denken:

voor (deur+A stijl) polkaudio MMC6500 (16,5 cm woofer + 22 mm tweeter)

achter (naast hoedenplank): Polkaudio MMC 570 (5x7") of MMC690 (6x9") of MMC460 (4x6")

eventueel nog in achterdeur de tweeters vervangen door dezelfde als in de A stijl.

Heb geen ruimte voor subwoofers o.i.d in achterbak want daar liggen twee ierse setters.....


kan iemand mij vertellen welke afmeting achterin gaat passen? /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif
 

RSlogo

Actief lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Ja, dit vind ik een super vraag. Ik heb ook graag een goede sound in de wagen. Dus ik sluit mee aan bij Vincent.

Hoe meer info, hoe beter. /forum/images/graemlins/680.gif
 

vincent73

Nieuw lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

@RSlogo,

kun je niet even opmeten hoe groot de gaten naast je hoedenplank zijn? Dan is mij vrag voor een groot deel beantwoord.

Tips en aanmerkingen op mijn luidsprekerkeuze blijven altijd welkom!
 

vincent73

Nieuw lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

@RSlogo,

kun je niet even opmeten hoe groot de gaten naast je hoedenplank zijn? Dan is mij vraag voor een groot deel beantwoord.

Tips en aanmerkingen op mijn luidsprekerkeuze blijven altijd welkom!
 
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

/forum/images/graemlins/smirk.gif van auto's heb ik weinig verstand, maar wel van audio in auto's /forum/images/graemlins/cool.gif

als je veel wilt weten/vragen/leren kijk dan eens op de volgende site's

SyS
SyS showcase's

Forum:
Forum SyS

Ik heb aardig wat verschillende compo's beluisterd, en ik zou niet snel Polk aanschaffen.
omdat als je het slecht inbouwt dit resulteerd in een schel geluid. ( JBL ook trouwens )
(inbouw is 80% trouwens van je goedkoming van het geluid)

Ik ben op het moment mijn Octavia aan het "verbouwen" om daar goed geluid in te krijgen.

de deuren zijn blikkerig dus die worden gedempd met bitumen matten. speaker ringen worden gemaakt van staal. enz enz.

wat zo ie zo al scheelt is het plastic achter je speaker weg te halen, zo speelt die in een grotere klank kast.
( let wel op dat er geen water op je speaker kan komen ).
 

vincent73

Nieuw lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

thanx voor de tips.
Heb op de sites gekeken maar vond niet iets specifieks over de fabia.
Gaat mij overigens allemaal veel te ver hoor.
Wil niet heel veel geld uitgeven en mijn hele auto verbouwen. Het moet leuk blijven.
Wil eigenlijk gewoon de bestaande speakers vervangen/aanvullen door/met wat betere speakers. /forum/images/graemlins/923.gif
 

vincent73

Nieuw lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

De polk audio kosten bij elkaar zo'n € 450,- (uitgaanda van middelste grootte achter)

maurice, heb je misschien een betere suggestie voor ongeveer hetzelfde geld?
 

RSlogo

Actief lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Sorry Vicent. Ik krijg de Conbi ook pas in week 26, dus ik kan niets meten en/of uitproberen. Ik ga ook de audio aanpassen en vindt dus elke tip super. Als jij alles ingebouwd hebt, dan horen we graag van jou hoe het moet. /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

vincent73

Nieuw lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Jammer RSlogo, nu zullen we beiden moeten wachten tot er iemand is die de boel even opmeet voor ons..... /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Dit is ook een goede site vrij duidelijk allemaal.

12vHifi

En ik ben erg onder de indruk van Xetec, ik heb het bij een vriend ingebouwd en tja gewoon erg goed.

Xetec

Een uitstekend alternatief is bv. audio systems.
gaat ( met veel power ) erg hard.
erg goede prijs/kwaliteit verhouding.

Audio- systems

maar elke speaker die je slecht inbouwd blijft ook slecht klinken hoe duur die ook is.

een beetje bitumen matten kosten niet veel.
Mijn advies is echt, kies desnoods een minder duurdere compo en investeer in de inbouw een beetje.


en ga je op je bestaande radio aansluiten of via een versterker?

dit is ook een leuk starters setje.
RdV
 
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

dan zou ik altijd me geld aan de voorste set besteden, en achter in laten zitten zoals het zit.

of je moet ook dat gaan verbouwen.
dikke mdf grondplaat en goed vastzetten.
 
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Is het lastig om achter in de Fabia Combi speakers te plaatsen? Ik heb enkel speakers voor maar achter zou best wel aangenaam zijn /forum/images/graemlins/smile.gif

Zou de bekabeling er al liggen trouwens?
 
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

jij hebt een elegance en geen speakers achter?

[/ QUOTE ]

Ik heb een elegance ja, maar geen speakers achter.
volgens mij kon je dat als optie kiezen: 4 extra speakers (2 tweeters + 2 speakers) Heb jij dat wel standaard dan? Volgens mij is dit niet in het standaardpakket opgenomen namelijk?
 

Daniel

Lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

sorry jongens ik dacht dat het standaard was bij mij zitten ze er namelijk wel in maar omdat ik deze van de eerste eigenaar heb gekocht en er dus 4 speakers en 4 tweeters inzaten ging ik er vanuit dat het standaard was.
 

DJNeO

Actief lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

sorry jongens ik dacht dat het standaard was bij mij zitten ze er namelijk wel in maar omdat ik deze van de eerste eigenaar heb gekocht en er dus 4 speakers en 4 tweeters inzaten ging ik er vanuit dat het standaard was.

[/ QUOTE ]

In de eerste generatie Fabia's zat een vele malen luxere uitrusting, onderandere 4 speakers en 4 tweeters, bij de nieuwe generatie hebben ze hem helaas uitgekleed en dat tot optie gemaakt /forum/images/graemlins/frown.gif
 

AGTon

Forumguru
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

ikzelf zat even te kijken bij mijn fabia combi, maar waar moet ik die achterspeakers kwijt kunnen ? Ik zie alleen bij de handgrepen achter een plekje voor tweaters, maar waar ik mijn speakers kwijt kan weet ik echt niet ?

iemand een idee of plaatjes ?
 

DJNeO

Actief lid
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

Bij de combi zitten ze achter in de kofferbak boven de wielkasten, moet je het lampje eruit halen, daaracher zit een schroefje, en nog 2/3 schroefjes eruit halen en je haalt daar dan zo die plastic kap eraf zodat je bij de ruimte kan voor de speakers, heb je aan de andere kan geen lampje, dan zit er op die plek een kapje... /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Bovenaan Onderaan