Lucht-massa-meter

Heb de Lucht-Massa-Meter laten vervangen. Ene leverancier 240 euro ex - Skoda-dealer 240 euro ex. andere leverancier 80 euro ex. (Bosch) Hoe is dit mogelijk. Delaatste is gemonteerd en mijn Octavia gaat weer als de brandweer. Hoe lang gaat zo'n LMM mee. Zag op een Duitse site informatie over de LMM en daar werd gezegd dat een LMM zo'n 30000 km fehler-frei mee gaat.
Skoda-elegance-1.9Tdi van 2001 met 291666 km

/forum/images/graemlins/2133.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Varieert enorm, maar het is en blijft meuk.

Mij is het nog bespaard gebleven (70k), maar met die zooi van Bosch is het meer de vraag wanneer dan of. Je kunt het nog een handje helpen door een open luchtfilter te plaatsen. Kan zo'n MAF al helemaal niet tegen.

Die lage kosten bij die ene leverancier komen waarschijnlijk door grijze import uit pakweg Griekenland ofzo.
 
Kijk hier eens. Ipv bosch kan een pierburg ook werken in een vw/audi/skoda/seat.

Pierburg

Koste mij trouwens 80 eurie nieuw, die pierburg, bij de mercedes dealer voor mijn 81 kw VP (verdeler pomp) tdi.

Voor 80 euro een bosch dan heb je een gereviseerde lmm.

Ik zie dat de lijsten verschillen uit mijn link. De pierburg pdf is nieuwer dan de duitse link. Type nummers zijn ook veranderd door pierburg.

Groet WS.
 

Zoef

Actief lid
WS heeft gelijk. Voor een aantal VP motoren kun je een Pierburg lmm kopen. (bij mijn pd motor gaat het helaas niet). Deze lmm heeft een langere levensduur dan de gebruikelijke Bosch en is klaarblijkelijk goedkoper. Lijkt me een uitgemaakte zaak.
 

higgy

Forumguru
Wat is dat toch voor gedoe met die lmm's bij VAG?
Wel VAG-based forum je ook bekijkt: altijd gedonder hiermee.
 

guitar_billy

Senior Member
de lucht-massa-meter van mijn Octavia is ook bij 46.000km vervangen... gelukkig voor mij nog in de garantie na de (2ehands) aankoop. /forum/images/graemlins/680.gif
 

ebagg

Nieuw lid
ik heb een thorie hierover... twee (!) keer de sensor laten vervangen, collega's dezelfde problemen... zijn we er met z'n allen toevallig een keertje over gaan praten en wat kwam er uit, problemen begonnen altijd wanneer er hard gereden werd in regen, vaak acher een andere wagen die veel water spray opgooit en dit dus als het ware ingeademd wordt. wij reden toen GTI met 130 en 150 pk. De twee liter heeft nu bijna 80000 en geen problemen gehad. verder dan 80K komt zij niet want deze week gaat ze eruit... ciao audi, bienvenuto skoda
 

ebagg

Nieuw lid
de fut eruit, alsof de brandstof toevoer dichtgeknepen is. In mijn geval twee keer exact hetzelfde en door met het gaspedaal te spelen kon ik nog wel zo'n 90km/h halen... met een hoop rook. de eerste keer in zwitserland laten vervangen à 200,00 Fr suisse (zo'n 150 euro), tweede keer in Italie à 510000 lire (240 euro)??!! Ik zag in deze thread ook een 2.0i met lucht sensor problemen, dacht dat dit een probleem was met de VAG diesel motoren, ook ivm met dubbele lucht toevoer.
 
Heb inderdaad ergens gelezen dat de LMM aangetast wordt door water voornamelijk spatwater van auto's waar achter je rijdt. Advies was niet te dicht op je voorganger in de regen. Mijn Tdi had geen problemen als zodanig alleen leek het of er geen acceleratie-pomp was, moest dus optrekken en de motor moest zelf de benodigde lucht aanzuigen. Mijn maximum snelheid was zo'n 130 km/uur.
 

guitar_billy

Senior Member
bij mijn benzine motor had ik eerst een paar keer startproblemen en een slechte stationaire loop.

daarna brandde het motormanagement lampje continu (dat oranje motorblok ding). de auto was op een 'noodprogramma' gaan rijden voor de benzine/lucht mix. hierbij had ik geen start en stationaire problemen meer.
 
Bovenaan Onderaan