LPG ingebouwd in 16.mpi motor hapert soms

cali05

Forumguru
Hallo,
Sinds dit weekend heb ik een lpg installatie van Vialle in onze O2 van okt. 2008. Als ik de auto op cruisecontrol zet en een constante snelheid rijdt dan hapert de motor af en toe heel licht. Je voelt zo eens per 8 km. een kleine stotter in de motor. Is iemand hier bekend mee en hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Bedankt
CJ

Ronnie

Forumguru
Hallo,
Sinds dit weekend heb ik een lpg installatie van Vialle in onze O2 van okt. 2008. Als ik de auto op cruisecontrol zet en een constante snelheid rijdt dan hapert de motor af en toe heel licht. Je voelt zo eens per 8 km. een kleine stotter in de motor. Is iemand hier bekend mee en hebben jullie enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Bedankt
CJ
Hallo,Ik heb een Fabia(zie links) en af en toe op de lange rustige weg op cruise heb ik ook een misfire, niks ernstigs of zorgen over te maken.

jaspernl

Actief lid
Hallo,

Bedankt
CJ

Ik heb in mijn Roomster 1.6 van november 2008 ook een lpg installatie van Vialle.
Ik rij pas sinds gisteren op gas (moest hem eerst op benzine inrijden), en zal het eens in de gaten houden. Tot nu toe nog niets gemerkt, maar ik denk ook niet dat ik al hele stukken op cruisecontrol heb gereden...
Wel valt me op dat er wat veel geluid uit de kofferbak komt: bij het aanslaan van de gasinstallatie (bij het starten bijvoorbeeld) is hdet erg hard. Daarna wordt het wel minder, maar blijft zeer wel aanwezig. Bij jou ook??

Ronnie

Forumguru
Ik heb een AG/Teleflex G3 installatie, maar bij mij in de kofferbak is het muisstil....
Alleen bij het starten hoor ik de klik van het ventiel dat opengaat.
AG gebruikt zover ik weet ook geen "opvoerpomp".

Ik heb ook een Octavia met GasFX. Bovendien heb ik een automaat en ik merk soms ook dat hij even schokt. Ik weet niet zeker of dit nu de electronica van de automatische versnellingsbak is of een misfire. Ik hoor bij filerijden (wat ik de laatste dagen weer te veel heb gedaan) dat er een gierend geluid ergens rechts onder mijn dashboard vandaan komt (het kan ook onder de motorkap vandaan komen; dat weet ik niet zeker) Weet niet wat het is. Maar het blijft lachen bij de pomp. Een volle tank voor nog geen 20 euro.

Hallo,

Bedankt
CJ

Zou een lambda-sonde kunnen zijn, vooral i.c.m. gas komt het wel eens voor dat deze vroegtijdig verslijten
wellicht een software update voor, maar daarvoor moet motornummer, regelapparaatnummer en datastand bekend zijn om daar iets zinnigs over te zeggen.

Zou een lambda-sonde kunnen zijn, vooral i.c.m. gas komt het wel eens voor dat deze vroegtijdig verslijten
wellicht een software update voor, maar daarvoor moet motornummer, regelapparaatnummer en datastand bekend zijn om daar iets zinnigs over te zeggen.

Sorry, ik had even over "dit weekend" heengelezen, dus een lambda-sonde zal eigenlijk wel niet.
Wellicht is er een bougiekap beschadigd tijdens het de-monteren van het inlaatspruitstuk, die sporadisch cilinderoverslag veroorzaakt, dit is evt mooi uit te lezen met de VAS.

cali05

Forumguru
Ik heb in mijn Roomster 1.6 van november 2008 ook een lpg installatie van Vialle.
Ik rij pas sinds gisteren op gas (moest hem eerst op benzine inrijden), en zal het eens in de gaten houden. Tot nu toe nog niets gemerkt, maar ik denk ook niet dat ik al hele stukken op cruisecontrol heb gereden...
Wel valt me op dat er wat veel geluid uit de kofferbak komt: bij het aanslaan van de gasinstallatie (bij het starten bijvoorbeeld) is hdet erg hard. Daarna wordt het wel minder, maar blijft zeer wel aanwezig. Bij jou ook??

Ook bij mij hoor je de opvoerpomp bij de ringtank behoorlijk, zeker in het begin maar tijdens rijden met een muziekje aan heb ik geen last van.

Ronnie

Forumguru
Sorry, ik had even over "dit weekend" heengelezen, dus een lambda-sonde zal eigenlijk wel niet.
Wellicht is er een bougiekap beschadigd tijdens het de-monteren van het inlaatspruitstuk, die sporadisch cilinderoverslag veroorzaakt, dit is evt mooi uit te lezen met de VAS.
Komt ook nogal eens voor dat een van de injectoren een keertje "overslaat"

JeeWee

Actief lid
Bij mijn voortreffelijk rijdende O2 is vanaf het begin een GasFX installatie aanwezig. De beschreven symptomen komen me echter niet bekend voor. Wel is filerijden een beproeving, met een stotterende/schokkende motor, maar dat probleem wijt ik grotendeels aan de combinatie (on)gevoelige linkervoet en handbak. Ik zal de komende tijd eens nauwkeurig9er) opletten!

Falcon

Donateur
Ook hier een 1.6 met GasFX.. alleen hoor ik de gastank even als hij gaat opstarten, maar dat is maar heel even.

File rijden is in de 1 niet erg prettig.. in de 2 is het prima.. maar of dit ligt aan de gastank?

Anton358

Nieuw lid
Ik heb sinds vorige week een GasFX installatie in mijn nieuwe Octavia I Combi met 1.6 motor en vind het tot nu toe geen succes. Bij het starten laat de pomp van de gastank zich duchtig horen (passagiers kijken onmiddellijk achterom om te zien wat er achterin gebeurt). Dat duurt maar kort. Dan wordt het stiller, maar het is nog steeds alsof er een klein straalkacheltje achterin de kofferruimte staat. De gasinbouwer zegt dat het normaal is, maar ik geloof er niets van.
Wat zijn jullie ervaringen met het geluid van een GasFX installatie? Dat stotteren doet die van mij op de snelweg ook.

Anton358

Nieuw lid
Het stotteren merk ik vooral op de snelweg, en dan vooral op de cruisecontrol. Af en toe (soms kilometers lang niet, soms een paar keer vrij kort achter elkaar) voel je een klein schokje, alsof de motor een fractie van een seconde inhoudt.

JeeWee

Actief lid
Bij het starten laat de pomp van de gastank zich duchtig horen (passagiers kijken onmiddellijk achterom om te zien wat er achterin gebeurt). Dat duurt maar kort. Dan wordt het stiller, maar het is nog steeds alsof er een klein straalkacheltje achterin de kofferruimte staat.

Dat luidruchtige komt mij eerlijk gezegd niet bekend voor. Zou dat kunnen liggen aan de gebruikte isolatie? Bij mij ligt er een dikke, beklede houten plank over de gastank, en wellicht daardoor hoor ik van de gastank niets meer dan het opstarten 's ochtends en de piepjes als de tank leeg is.

jaspernl

Actief lid
Ik heb exact hetzelfde als anton358: ook bij mij kijken mensen achterom zo van "what the f*ck!?!?!". Na een seconde of 20 wordt het minder, maar het blijft irritant aanwezig. Zeker met de radio uit en voor een stoplicht. Het geluid komt dan boven het geluid van de kachel uit...
Nou blijkt mijn achterbuurman bij een gasinbouwstation te werken (sterker nog: zijn bedrijf heeft het ingebouwd...:laugh:) ... Gisteravond dus maar eens aangebeld. Hij vertelde dat dit niet normaal is, en dat de pomp zonder olie loopt. Dit is waarschijnlijk veroorzaakt tijdens transport: die pomp moet rechtop vervoerd worden, en dat gaat niet altijd goed.

Dus even een afspraakje maken bij de dealer voor vervanging van de pomp...

[NL]PIUS

Nieuw lid
Bij mijn Skoda Octavia Combi uit 2002 is het stotteren/inhouden heel erg. De eerste maanden na aankoop nergens last van maar daarna steeds meer. De garage heeft de injectoren en de bougiekabels kosteloos vervangen maar het probleem kwam na een paar weken al weer terug. Op een gegeven moment ging ook het motor management lampje branden. Cilinderoverslag bij alle vier de cilinders werd uitgelezen. Na het resetten was het stotteren van de motor ook over (op 1 keer na dan).
6 weken lang heeft mijn auto perfect gereden op LPG. Toen was het probleem in alle hevigheid terug. Wat ik nu merk is dat wanneer de motor stottert ik de auto stilzet en na een paar tellen opnieuw start, de motor de rest van de rit goed loopt. Vreemd Hé.

Overslaan cilinder.

Hoi Topsport. Met welke parameters kun je dit uitlezen met VAG ? Ik heb namelijk s'morgens wel eens last dat de auto op 3 cilinders loopt. Althans daar lijkt het op. Als ik dit kan uitlezen met VAG wil ik dat eens gaan proberen. Overigens even op dit topic aan te sluiten,ik heb een Ag-Gasinstallatie die nu al de nodige kilometers heeft gewerkt zonder problemen. Ik heb tot nu toe nooit last gehad van herrie van de gastank of zo. Wel ken ik het hele lichte schokken op gas met de cruise control. Net of hij overslaat. Kan dus geen kwaad,rijd er al heel lang mee.

Ik ben aan mijn tweede Fabia Combi bezig op LPG en al die tijd (8 jaar) geen probleem gehad. Ik praat dan over een systeem van AG en nu GasFX. Daar hebben ze de pomp op de deurverlichting aangesloten. Dus als ik deur opendoe hoor ik pomp even snorren (5 seconden) en daarna is het stil. De hele rit. Voor mijn werk maak ik ritten van 80-90 kilometer met de cruisecontrol. Tijdens zo'n rit voel ik hem soms even 'misgaan' en hapert die heel even, maar dat is alles. Bij mijn volgende, een Roomster, gaat er weer LPG in.

Hoi Topsport. Met welke parameters kun je dit uitlezen met VAG ? Ik heb namelijk s'morgens wel eens last dat de auto op 3 cilinders loopt. Althans daar lijkt het op. Als ik dit kan uitlezen met VAG wil ik dat eens gaan proberen. Overigens even op dit topic aan te sluiten,ik heb een Ag-Gasinstallatie die nu al de nodige kilometers heeft gewerkt zonder problemen. Ik heb tot nu toe nooit last gehad van herrie van de gastank of zo. Wel ken ik het hele lichte schokken op gas met de cruise control. Net of hij overslaat. Kan dus geen kwaad,rijd er al heel lang mee.

Hoi Henkus, ik had het over de VAS (5052) en het meetwaardeblok voor cilinderoverslag herkenning weet ik niet uit m'n hoofd, als ik er aan denk zal ik maandag even kijken welk blok dit moet zijn, maar jij had het over een VAG, als dit een vag-com is weet ik hier helaas niets van, ik heb (en hoef) mij daar nooit in verdiept omdat ik het mooiste stukje gereedschap voor handen heb (de VAS 5052 dus)

Bovenaan Onderaan