Lpg G3

Joda

Nieuw lid
Mijn Octavia 1 2.0 8 klepper heeft er nu bijna 3 ton opzitten op gas en naar alle tevredenheid.
Ik ben aan het kijken naar een octavia 2 1.6 op gas , mijn vraag is of ik met de 1600 zonder problemen de 3 ton haal en wat de dingen zijn waar ik op moet letten.

Gieliovd

Forumguru
Je bent fervent LPG rijder zo te zien dus je kent de belangrijkste dingen zoals kleppen en klepzetels, labdasondes en alles eromheen dat anders is dan met benzine.

Verder zal er weinig spannends zijn. Of je de 3 ton haalt is afhankelijk van meer dan LPG of niet, maar dat snap je zelf wel.

Falcon

Donateur
Zonder problemen ga je dat niet halen en ik geloof ik niet dat je die niet bij je huidige auto hebt gehad.

Mijn ervaring naar 1 ton is dat vooral in het afstellen af en toe onderhoud (3 keer bij 1 ton) nodig is. Als ik dit niet laat doen dan start mijn auto soms niet de eerste keer (zonder gas bij te geven).

Komt dit trouwens jou bekent voor?

Ralph

Lid
Ik ben ook benieuwd of de 2.o tfsi hier geschikt voor is. En wat kost zo'n ombouw?
Je rijdt hoger octaangetal, merk je dit ook in vermogen?

Falcon

Donateur
Nul, nul Ronnie?

@Ralph: Het wordt volgens mij mogelijk, maar dan mogen ze wel een grotere gastank erbij gaan leveren, want die is binnen no-time leeg :D

Ronnie

Forumguru
(Bijna) nul problemo, bij plm. 160.000 heb ik een gasdruksensor op de verdamper vervangen, schijnt veel voor te komen bij AG/Teleflex systemen.

Ik rijd nu een Skoda Octavia Combi 1.6i uit 2006 (Type2). Op de teller staat nu 298000 km. Heb alleen, (net zoals Ronnie) de gasdruksensor laten vervangen. Voor de rest rijd de auto nog prima. Heb hiervoor een Skoda Octavia Combi 1.6i uit 2001 gehad. Type 1 dus. Daar heb ik meer dan 400000 km mee gereden op Gas. Geen enkel probleem mee gehad. Zelfs geen koprevisie. Dus met een 1.6i kun je een respectabel kilometerstandje halen, mits je normaal rijd natuurlijk. Hoop dat je er iets aan hebt. Vr.Gr.Henk.

Gieliovd

Forumguru
Het is natuurlijk ook allemaal afhankelijk van het type gasinstallatie, de één heeft meer problemen dan de ander.

Het is zeker mogelijk bij een 2.0 TFSI. Ik heb het namelijk ook laten doen. Dat is inmiddels bijna een jaar geleden en heb er totaal nog geen problemen mee ondervonden. Er was toen net een geschikt systeem van BRC voor deze motor op de markt gekomen. Ik ben erg tevreden, je moet alleen wel rekening houden (het systeem dat ik heb) dat je ook altijd wat benzine verbruikt. Je merkt echter alleen soms de overschakeling van benzine naar LPG, soms een klein schokje. Het belachelijke is alleen dat je meer wegenbelasting gaat betalen, maargoed dat verdien je natuurlijk weer terug. De kosten zijn denk ik rond de €2500, ik was iets minder kwijt.

Toledo_driver

Nieuw lid
Heb nu een Octavia TDI, dus geen LPG, echter hiervoor een Seat Toledo 2.0 op LPG gehad. Deze had bij het afscheid bijna 400k gelopen.
De 2.0 van VW staat erom bekend dat deze niet goed tegen LPG kan. De kop tenminste. De kop is toen bij mij bij 180k gereviseerd.
De 1.6 van VW, zowel de 8v en de 16v staan erom bekend dat ze behoorlijk goed tegen LPG kunnen. In de regel is bij normaal gebruik 300k geen probleem.

Joda

Nieuw lid
Ik heb aan mijn gasinstalatie nog niets laten doen .Het is een AG gasinstalatie, start op benzine en schakelt later over op gas werkt tot nu toe als een zonnetje (afkloppen).

Falcon

Donateur
Blijkbaar heb ik een maandagochtend-modelletje... maar goed dat weer houd mij nog niet om geen gas te rijden. Het scheelt mij teveel in mijn leaseconstructie.

Bovenaan Onderaan