Nee; hoge belasting heb je bij lage toeren.
Mooie uitleg met duidelijke voorbeelden;
Oh ja sorry, verkeerd geinterpreteerd, met low speed was ik automatisch aan snelheid aan het denken en niet RPM. Heb de gekeken er zijn er een aantal van hem. hij legt echt goed uit.
Waarom?
Tunen verandert de volledige motorkarakteristiek.
Inderdaad, maar hij doelt wellicht op DSG tuning?
Ik moet zeggen dat ik de D stand ook snel vind doorschakelen, maar ook het gasrespons erg traag reageert, met name bij lagere versnelling/optrekken. Het is allemaal gewoon wat minder dan ik gewend ben (CVT/Manueel), misschien wennen (net een week DSG ervaring

) maar als het zo traag reageert heb je snel de neiging gas verder in te drukken en dan schiet die turbo er ineens in. De S stand is dan weer te chaotisch maar wel met adequaat gasrespons. Beste zou zijn als de D stand daar tussenin zit, met betere gasrespons. Ik vraag mij af of de DSG standaard niet iets te veel in de tegen het LSPI spectrum is afgesteld.