Losse bedrading bij rechter achterlicht

Bas Jansen

Senior Member
Hoi iedereen,

Ik was zojuist even mijn remlichten aan heg vervangen en kwam bij het rechter achterlicht het volgende losse draadje tegen.
Dit groen / zwarte draadje lijkt me uit de stekker vandaan te komen.
Heeft iemand enig idee waar dit draadje voor is?

20180721_212143.jpg
 

Bijlagen

  • 20180721_205507.jpg
    20180721_205507.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8

Huibdos

Senior Member
zou het losgewurmd kunnen zijn uit het contact van dat andere groen/zwarte draadje?
geeft de boardcomputer niet aan dat er iets niet goed is met je verlichting?
 

EdK

Forumguru
Heb me leesbril al opgezet maar werd foto niet echt scherper van
Maar ik zie nog een draadje dat strak als een snaar staat en dubbel in op een pin zit
Als ik dan naar de kleuren van je losse draad kijk en op de stekker dan zie ik in de wazigheid eenzelfde kleur daar
Zou zomaar daar losgekomen zijn
Maar die twee draden die dus als een snaar zo strak staan zou ik eerst even naar kijken of er nog slik inzit zodat het bij de stekker niet meer zo strak staat
 

Bas Jansen

Senior Member
Ik mis zo op het oog verder niets.
Ook geen meldingen dat er een probleem is met de verlichting.
Er staat idd nog een draadje "op scherp" welke ook richting de trekhaak lijkt te gaan.
Ik heb daarom het vermoeden dat het antwoord weleens in de verlichting van de aanhanger te vinden zal zijn straks.
Heb zo'n vermoeden dat zich daar straks een probleem zal gaan voordoen....
 

Cordoba

Forumguru
@Bas Jansen Heb je een trekhaak, en is de losse draad mogelijk van je trekhaak aansluiting? Kijk eens van welke lamp de andere groen-zwarte draad in de stekker is?
 

Hakar

Donateur
Zwart groen zou volgens een Engelse Haynes voor Fabia modellen 2000 tot 2006 van je richtingaanwijzer moeten zijn.
De foto lijkt me van rechts achter, dus heb je trekhaak en doet je gewone aanwijzer het wel, plug zoeken in je trekhaak stekker.
Testen op signaal, en je weet of ik een goed schema heb.
Succes.
 

Bas Jansen

Senior Member
Knipperlichten van de auto doen het gewoon, zal dus zoals ik vermoede en wat hakar zegt van de trekhaak zijn.
Deze week dus maar even snel in orde maken, gezien we volgende week met de vouwwagen op vakantie gaan!
 
Bovenaan Onderaan