Losmaken hoedenplank houders

Niels83

Forumguru
Wilde het gisteren doen had eindelijk het juiste bitje en zag toen dat alle andere schroeven weer andere hadden. Toen was ik het zat. En ben ik gaan ontbijten.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zit me nog steeds af te vragen wat er nu precies kapot gaat. Gaat het fout met de complete rollo loshalen (dus de houder direct achter de achterbank), of bij het loshalen van het 'zeil' zodat ie inrolt?

Als het om het loshalen van de complete rollo gaat, dan lijkt het systeem gelijk aan de Fabia I: gewoon indrukken, en de rollo aan die zijde uit de houder lichten. Overigens heb ik een bloedhekel aan sleutelen met bitjes: altijd rollen die bitjes eruit, en kun je ze gaan zoeken, of ze vallen ergens achter, waar je juist dat bitje voor nodig hebt om de juiste onderdelen te demonteren. Daarom heb ik behalve normale platte schroevendraaiers en kruiskopschroevendraaiers, ook een 3-tal torx schroevendraaiers voor de meest voorkomende maten. (daarnaast ook nog een uitgebreide torx-set, in dezelfde vorm als inbussleutels).
 

Niels83

Forumguru
Het gaat om het systeem wat het zeil op zijn plek houdt.

Als je het niet kent kan ik het niet anders uitleggen dan ik al deed.

Als je bitjes vallen heb je niet het goede gereedschap. Mijn bitjes vallen nooit uit het opruim bakje en al helemaal niet uit de houder.
Het moment hier tussen in moet je het bitje gewoon goed vast houden.

Ga een ander moment er mee verder. Had net bij een andere auto de olie ververst wat minder goed ging dan ik had gehoopt. Dus mijn frustratie leven was al vrij hoog.
 

EdK

Forumguru
Wilde het gisteren doen had eindelijk het juiste bitje en zag toen dat alle andere schroeven weer andere hadden. Toen was ik het zat. En ben ik gaan ontbijten.
Tsja dat noem ik gewoon dat ik er geen zin in had om er aan te beginnen....
 

fadoks

Nieuw lid
Hi, jaren later een reactie op dit topic: is het gelukt om alles los te schroeven en de haakjes terug te plaatsen? Ik heb nu hetzelfde probleem.
 

EdK

Forumguru
Nee joh, hij @Niels83 nog steeds aan zijn ontbijt en zijn vrouw heeft uiteindelijk de wagen ingeruild voor één met een goede hoedenplank...
Was de slimste en makkelijkste oplossing voor haar.....
 

Niels83

Forumguru
Rare reactie.
Uiteindelijk heeft mijn monteur ze toen vast gelijmd. Dat heeft een tijd gehouden, later heb ik er gewoon roerstaafje die je bij een pot verf krijgt tussen gedaam.

Inmiddels wel een andere Fabia. Het kwam los doordat je de Rollo niet naar achteren moet trekken maar het einde naar beneden moet drukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan