Losmaken hoedenplank houders

Niels83

Forumguru
Hallo.

In mijn combi zijn de haakjes waarachter de hoedenplank moet blijven hangen. (het is een rol die je in kan rollen).
dit schijnt te komen doordat we steevast het systeem verkeerd hebben gebruikt. helaas vertelde de dealer ons dit pas na 3 keer.

de prijs stijgt per keer dat we daar komen. het begon bij gratis, toen moesten we 17 euro betalen, maar nu vroegen ze bijna 100 euro. Dus doe ik het zelf maar even.

Ik heb alleen geen idee hoe ik de zijkant van de achterklep makkelijk los maak. iemand hiervan een uitleg?

Ik heb er een foto met rode cirkel bij gedaan in de hoop dat het dan duidelijker wordt.

 

Joske

Forumguru
Hier moet het mee lukken denk ik, zie bijlage
 

Bijlagen

  • Zijbekleding kofferruimte uit- en inbouwen .pdf
    48,1 KB · Weergaven: 133

Niels83

Forumguru
Zijn wel heel veel schroefjes met allemaal een andere schroeven draaier.

Stom dat iets wat zo snel kapot gaat achter zoveel schroeven zit.
 

EdK

Forumguru
Tsja je mot ook nergens aan trekken !!!
Man man je had toch beter naar je ouders motten luisteren..... oeps
 

turboturbo

Forumguru
Wij trokken aan de hoedenplank. Terwijl je moet het naar beneden drukken.
Dat is dan weer heel anders bij de Octavia kennelijk. Bij mij moet ik een pal induwen op de rollo zelf, waardoor een van de zijkanten uit de uitsparing los komt (waar die in klemt)
Nu ja, een dure les voor jou inmiddels, maar je weet het nu tenminste :)
 

Niels83

Forumguru
Tsja, je moet natuurlijk wel goed uit elkaar houden wat je wél en wat je juist niét vertelt.
Als je je daar in vergist, kan dat héél duur uitpakken... ;)
(valt het deze keer nog mee, eigenlijk... :D )

Kan natuurlijk moeilijk zeggen dat ze in de kofferbak moet trekken..
 

Niels83

Forumguru
Een béétje verkoper demonstreert dat als onderdeel van de aflevering...

(Net als de motorkaphendel, het hendeltje van de benzineklep destijds bij de F1, etc.)
Kocht hem niet nieuw natuurlijk. En ook niet bij de dealer. De garage waar ik hem wel kocht had achtera hele slechte recensies. Overigens geen last van gehad maar ook niet meet da strikt noodzakelijke service
 

EdK

Forumguru
Die joske is wel erg serieus terug gekomen hier op het forum.......
Maar denk dat Niels nog druk bezig is tussen de buien regen door...
 
Bovenaan Onderaan