locker14
Actief lid
Koppeling gemaakt, volgend project: loslatende blanke lak. Ik heb mijn O3 van 2018 eind 2023 gekocht. Ex-lease, altijd door de VW dealer in Castricum onderhouden. Vlakbij zee dus, misschien is dat de oorzaak van het probleem. Hij was bij aanschaf 5,5 jaar oud en had 119.000 km gelopen. Bij de aankoopkeuring kwam aan het licht dat wat blanke lak was verdwenen op het linker voorscherm. Ik had dat zelf niet gezien tijdens de proefrit. De lak zag er verder perfect uit, de motorkap was voor de verkoop gespoten, dus ik heb hem gekocht op voorwaarde dat de dealer de lakschade met wat blanke lak zou behandelen zodat het afbladderen niet verder zou gaan.
We zijn nu twee jaar verder en op steeds meer plekken begint de blanke lak los te laten. Eerst op het rechter voorscherm naast de koplamp, toen boven het linker achterwiel en recent zag ik ook wat kleine plekjes op het dak en op de achterklep. Ik wil mijn auto graag netjes houden, dus ben vandaag naar een schadehersteller gereden om de opties te bespreken. De voorschermen hebben de meeste lakschade en zouden samen voor ca. 500 euro ex. BTW overgespoten kunnen worden. Ik hoopte dat de andere, kleinere plekken met een soort sport-repair gefikst kunnen worden, maar de schadehersteller zei dat er kennelijk iets mis is met de hechting van de lak op de hele auto, dus ik kan hem beter helemaal overspuiten, á € 5.000,-
. Dat gaat me echt te ver. Ik dacht vandaag nog, ik stap gewoon naar Pon, maar vanuit andere topics begreep ik al, dat daar met een 7 jaar oude auto niets te halen valt. Dus nu vraag ik mij af... wat is wijsheid?
Niets aan doen en gewoon lekker inruilen over 3 jaar? Alleen de ergste plekken aanpakken voor die 500 euro? Of is het gewoon dweilen met de kraan open en kan ik beter de hele auto laten spuiten? En klopt dat verhaal over spot repair wel? Is dat niet veel goedkoper dan spuiten en een prima fix voor als ik de auto nog 3 jaar rijd en een goede inruilwaarde wil? Advies is welkom! Zie bijgaand een paar foto's van de schade (let niet op de vuile lak, dat is geen schade
)
We zijn nu twee jaar verder en op steeds meer plekken begint de blanke lak los te laten. Eerst op het rechter voorscherm naast de koplamp, toen boven het linker achterwiel en recent zag ik ook wat kleine plekjes op het dak en op de achterklep. Ik wil mijn auto graag netjes houden, dus ben vandaag naar een schadehersteller gereden om de opties te bespreken. De voorschermen hebben de meeste lakschade en zouden samen voor ca. 500 euro ex. BTW overgespoten kunnen worden. Ik hoopte dat de andere, kleinere plekken met een soort sport-repair gefikst kunnen worden, maar de schadehersteller zei dat er kennelijk iets mis is met de hechting van de lak op de hele auto, dus ik kan hem beter helemaal overspuiten, á € 5.000,-
Niets aan doen en gewoon lekker inruilen over 3 jaar? Alleen de ergste plekken aanpakken voor die 500 euro? Of is het gewoon dweilen met de kraan open en kan ik beter de hele auto laten spuiten? En klopt dat verhaal over spot repair wel? Is dat niet veel goedkoper dan spuiten en een prima fix voor als ik de auto nog 3 jaar rijd en een goede inruilwaarde wil? Advies is welkom! Zie bijgaand een paar foto's van de schade (let niet op de vuile lak, dat is geen schade
