Logo op de achterkant

Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vraag in dit topic mag zetten... but here goes ;)

Ik heb voor mijn huidige Citigo een zwarte Monte Carlo rear logo gekocht bij superskoda maar nog niet erop gemonteerd.
Nu heb ik vorige week een Fabia 3 HB "gekocht".

Wat ik wil weten... Past het rear logo op alle Skoda's???
Het lijkt mij zo gers alleen achter het logo in het zwart zonder merk/type aanduiding :)

Of moet ik nu een nieuw logo speciaal voor de Fabia kopen????

Gr, Joanna
 

Hetzer

Forumguru
Standaard is het logo van de Monte-Carlo niet zwart hoor ;)

Maar je hebt best kans dat het gaat , passen, gewoon tzt even proberen
 

B.Stuurder

Forumguru
@JoannaCitigo Ik heb begrepen dat het logo universeel is. Ik laat door de dealer ook zwarte logo's op mijn O3 zetten en die besteld ze gewoon in Duitsland. (ik denk Superskoda) (en geen merk/typeaanduiding natuurlijk ;))
Dus ik gok dat het logo wel past, anders rijd je even naar de dealer en kijk je of het logo van een Fabia even groot is als van de O3.
 
Ow ok.
Ik ga ineens twijfelen omdat het mij nu te lang gaat duren.
Ik dacht alleen achter een zwart logo en voor de gewone, maar dan met een zwarte grill ipv chrome grill.

Ik zie het graag altijd eerst op een auto,...vandaar :)

Januari... dan ben ik blij met nov!
 

B.Stuurder

Forumguru
Het kan altijd achteraf en vanaf januari kun je het live bewonderen, want volgens mij woon je ongeveer om de hoek bij mij.
 

B.Stuurder

Forumguru
Haha, nou er rijden nogal wat auto's en een Citigo is niet het type auto waar ik specifiek op let eerlijk gezegd. Ik kijk meestal ongeveer in mijn eigen categorie.:D
 

abelsj

Forumguru
Op mijn O3 staat zowel vooraan als achteraan een zwart logo van bij superskoda. Ze zaten in een origineel wisselstukken doos maar als je de nummer ervan googelde kwam je op een chroom logo uit. De logos worden in Tsjechie in hetzelfde zwart mettalic gelakt als de onderdelen van het black package.
 

Kempes

Forumguru
Misschien heb je geluk en past het, maar ik weet uit eigen ervaring dat niet alle logo's tussen de verschillende modellen dezelfde diameter hebben.
 

Dennis78

Forumguru
Ola,

wie heeft er hier de letters van de type aanduiding zwart gemaakt. (of die van superskoda gemonteerd)?

Ben erg benieuwd. Vrouwlief krijgt morgen haar Fabia HB monte Carlo in het ralley groen en volgens mij ziet het er erg tof uit om de type aanduiding achterop in het zwart te maken.

Twijfel nog of ik de logo's ook nog aan ga passen. (dan wel de zwart met groen erin)
 

Dennis78

Forumguru
Of er iemand foto’s heeft hoe het staat? Heb zelf een rode Fab en denk dat het contrast te klein is. Maar op een groene Fab MC met de zwart accenten die al aanwezig zijn lijkt het mij juist een extra toevoeging geven.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Lijkt mij ook mooi!

Ik ga binnenkort ook mijn logo's vervangen voor andere exemplaren. Over de type aanduiding twijfel ik nog; óf kaal kontje óf zwarte aanduiding.

@Horkje heeft dit ook al eens gedaan, en volgens mij ging hij de logo's te lijf met een visdraad. Vooraf verwarmen kan overigens ook nooit kwaad ivm. de plakrand die achtwr het logo zit.
 

Horkje

Forumguru
Kaal vind ik sowieso heel mooi bij mijn eigen auto maar zwarte aanduiding spreekt ook aan hoor. In beide gevallen zie je dat er toch over is nagrdacht.

Qua emblemen verwijderen heb ik het destijds gepost. Directe link (iemand ?) naar dat deel lukt me helaas niet daarom maar even als quote.

Inmiddels vol goede moed begonnen om het embleem aan de achterkant te verwijderen.


Het voelde best een beetje oneerbiedig om mijn gloednieuwe auto hiermee te confronteren....

Goed, het ging vrij simpel eigenlijk. Ik heb eerst een soort bankpasje voorzichtig tussen de carroserie en het embleem gewrikt. Omdat het plastic pasje vrij flexibel is en mee buigt kan je zonder schade of krassen ver achter het embleem komen.


Nadat ik rondom overal met het pasje ben gegaan heb ik ik een plastic bandenwipper tussen het pasje en embleem gewrikt en deze voorzichtig als koevoet gebruikt.



Niks meer en niks minder in dit geval. Geen fohn en geen visdraad. Wel gewoon rustig en alles met beleid.

Voor het embleem nog twee nuttige tips;

  • Geen secondenlijm gebruiken om het aan elkaar te lijmen want dat slaat dus wit uit. Ik heb nu helaas een heel klein lelijk stukje in het embleem.
  • Voor het plakken aan de auto echt goed zoeken naar geschikte dubbelzijdige tape. Die van mij was toch net iets te dik denk ik.

Voorlopig laat ik het even zo. Alles ziet er op het eerste oog wel en in het geheel mooi uit vind ik persoonlijk. Komt ook omdat de auto op de chromen rand bij uitlaat verder geen chroom of grijs heeft maar echt alles hoogglans zwart.

Maar goed smaken kunnen verschillen. Oordeel zelf maar.

 
Bovenaan Onderaan