Logo motorkap verwijderen

Weet iemand wat de makkelijkste manier is om het motorkap logo van mijn Karoq te verwijderen? Alles letters zijn zwart en een vies chromen logo voorop, ik wil deze zwart maken.

Karoq sport 2021
 

Tees

Donateur
Welkom hier! Je even voorstellen in de Meet & Greet wordt door velen gewaardeerd. Net als de zoekfunctie gebruiken trouwens, er zijn al topics volgeschreven over de logos vervangen. Korte samenvatting: creditcard-achtige kaart in combinatie met wat visdraad is uit m'n hoofd gezet de meest gebruikte methode.
 

EdK

Forumguru
Eerst je tanden flossen en daarna met het draadje het logo verwijderen !
Wel logo eerst verwarmen met de feun van je vrouw zodat de lijm onder het logo wat zachter word
 

hemi24

Forumguru
Of eerst de motorkap even openen en aan de binnenkant kijken of daar wellicht nog een vorm van borging zit.

Als dat chroom echt zo vies is, zou ik me ook af gaan vragen of die letters echt wel zwart zijn, of dat dit ook vuil is…
 

Beauri

Forumguru
Alles letters zijn zwart en een vies chromen logo voorop, ik wil deze zwart maken.

Karoq sport 2021
Mmmm, duidelijk dat niet iedereen begrijpt dat zelfs een schoon chroom geval niet altijd voor een schoon gezicht zorgt:D

Bij mijn rode leek het net alsof een vogel erop had gesc....n, ja een beetje een "vies" gezicht. Ik had er bij de bestelling van de auto al rekening mee gehouden, en afgesproken met de dealer dat voor en achter(ja achter zit bij nog het embleem ipv het logo) het chroom vervangen zou worden door mij aan te leveren emblemen, dat was geen probleem, ze hebben voor mij ook de chromen teksten verwijderd, de rode spiegelkappen vervangen voor zwart metallic kappen, deurbescherming geplaatst en de chroomkleurige rand van de grille vervangen voor een zwart metallic uitvoering, fijn afgeleverd door de dealer. Mijn enige taak was het aanleveren van de materialen, dealer vond het zelf ook een geslaagde aanpassing.:thumbsup:

Je schreef dat je het logo zwart wil maken, of dat zelf vakkundig lukt lijkt me lastig, maar ze zijn ook gewoon te bestellen, bij Ali zijn ze niet allemaal even mooi maar bij:


denk ik dat je wel wat kunt vinden naar je smaak. Helemaal zwart, of iets met de kleur van je auto en zwart, dat laatste lijkt met de wat donkere tinten ook wel heel mooi:


Oh..... nog wel even controleren of het ook op jouw modeljaar past.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het blijft simpelweg een kwestie van smaak en helemaal niks anders dan dat.
Da's ook de reden waarom ik die soms wat al te uitgesproken antichroomlobby niet zo goed snap - vind er vooral van wat je ervan wilt vinden, maar dring anderen je mening niet op.

Dat laatste geldt overigens m.m. voor het al dan niet verlagen, maar dat geheel terzijde... ;)
 
Flosdraad laat een laagje achter die je dan weer met wat oplosmiddel moet verwijderen. Bij mij was een fohn tegenaan en het rustig er aftrekken genoeg. Liet niets achter. Maar volgens mij lukt dit niet altijd, dus anders een flosdraad gebruiken. Op youtube staan een aantal videos.
 
Bovenaan Onderaan