Linker buitenspiegel dimt niet

Mijn linker buitenspiegel is gestopt met dimmen. Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn en of dit eventueel zelf te vervangen is?

Betreft een superb 2 Combi 2011.
 

hemi24

Forumguru
Alleen de linker buitenspiegel, of zonder dat je het door hebt ook je binnenspiegel?

Anders gezegd: heb je wellicht ongemerkt de dimdunctie op je binnenspiegel uitgezet?
 

casejunky

Forumguru
Heb je de spiegel er al eens af gehaald?

Was bij mij ook een probleem, bleek dat de stekker geoxideerd was.

Schoongemaakt en daarna deed die het weer.
 

casejunky

Forumguru
Wachten tot het warm weer is, nu is wel goed.
Spiegel in uiterste stand naar beneden kantelen en naar links of rechts.

En dan met beleid je vingers erachter, en dan los wippen. Kan weinig aan verkeerd gaan, zolang je maar niet te veel druk op 1 punt zet.

De stekkers zijn nogal kort dus niet denken dat je dat spiegel glas zo even weg loopt.
 

eriktv

Forumguru
En eventueel nog een zuignap (bijv van je navigatie oid) voor extra grip/zekerheid op het glas plakken. Kun je met twee handen werken.
 

Agent327

Forumguru
Heel handige tip, kun je ook gebruiken wanneer te en richtingaanwijzerlample in de spiegel moet vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is hoe de spiegel eruit ziet. Heb de connector boven en onder gekuist. De aansluiting in het plastiek zelf (met de grijze en groene draden) open gedaan en zag er goed uit. Heb geprobeerd dit overdag te testen maar lukte me niet :)


20220530_150041.jpg
 
Helaas niet gelukt. Het onderdeel kom ik nergens online op voorraad tegen. Dit zal een vraagje worden voor de dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JPs_OC2

Donateur
Onderdeelnummer 4F0 857 535 AJ ff ge-Googled. Zoals gewoonlijk voor dimbare spiegels zijn de nieuwprijzen schrikbarend.....

Skodaparts.com - € 446,65

Ook andere fabrikanten tegengekomen zoals Van Wezel die deze namaken. Kostten rond de € 250,- Alleen, zoals je al aangeeft, bar weinig op voorraad....
Anders zoeken bij demontagebedrijven naar een werkend gebruikt exemplaar?
 

Canon-Eye

Forumguru
Asferical wide-angled glass for the left mirror doet vermoeden dat dit voor de passagierszijde van een rechtsgestuurde auto is. Daar heb je dus niks aan... Aan de bestuurderskant zit volgens mij geen groothoekspiegel, of in elk geval een veel minder bolle dan aan de passagierskant.
Effe opletten dus...
 
Helaas, "nieuw" glas 2de hands gekocht en zelfde defect. Zal hem dus ergens in de bekabeling zitten.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Je kan de dimming met de hand testen overdag door de licht sensor in de binnenspiegel te verduisteren.

kijk naar de draden van de deur naar de auto als word het zover ik weet aangestuurd via de raammotor. Controleer de draden vanaf de raammotor dan naar de spiegel toe
 
Bovenaan Onderaan